Gutt 5-7år

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hva leker deres gutter med i den alderen?

Om de bygger lego; hva bygger og leker de med den? Om de tegner; hva tegner de? Altså hva er de opptatt av?

Sent from my iPhone using BV Forum

Min gutt på 5, 5 år er opptatt av å tegne og bygge f.eks super mario, monster og turtles. Han liker også å leke med bey blades (vet ikke hvordan det skrives..) og spille på nintendo ds :) Ute leker han gjerne spion;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jr. er litt over 6. Han leker nesten bare med Lego, mest Hero Factory. Han bygger roboter, romskip, drager, ninjaer, kampdroider, raketter, kanoner og monstere.
Når han tegner tegner han Lego - Hero Factory-roboter, Star Wars-figurer, romskip, kjemperoboter, osv.
Klarte å overtale ham til å tegne en liten fisk i helgen, den ble riktig bra - men når vi lurte på om han ikke kunne tegne en fisk eller to til (fra akvariet til bestefar) så tegnet han en kanon som skjøt ut fiskemat fra bunnen av akvariet i stedet...

Ja, han er nerd, barn av to nerder, og ja, vi snakker mye om at våpen og kamp I VIRKELIGHETEN er skikkelig kjipe saker, men han har vært hekta på Star Wars siden han var 2 og Lego siden han var 3...

Har dukket opp en del Pokemon-prat fra skolen, siden en del av de litt større guttene spiller det, og så spiller han selv så mye dataspill han får lov til; Minecraft (creative, sjelden han spiller ordentlige omganger), Ninjago-spill, Lego Star Wars og Lego Batman, og litt Mech Warrior sammen med pappan.

Hva er dette bay blade for noe?
Min sønn fikk dette til bursdagen sin og tror ikke han vet helt hva det er ;)
Her lekes det med biler, togbane, bilbane, radiostyrte biler osv.
Han kan ikke tegne og liker det heller ikke.
Puslespill og andre brettspill faller i god smak :)

Storebror på 7 elsker å bygge Lego. Lego chima er toppen.
Ellers går det mye i kulebaner og annen konstruksjonslek. Når han tegner er det dinosaurer og vulkaner det går i.
Han leser mye faktabøker om dinosaurer, vulkaner, vær osv.

Lillebror på 6 liker ingenting av lego og konstruksjonslek. Her går det i biler og "jobbemann" lek.

Så de er utrolig ulike til søsken å være :)

Min gutt på snart 7 leker ikke så mye igrunn. Mest aktivitetsbøker, tegning og skriving.
Men kan sitte å bygge litt lego og kjøre litt biler. Brio togbane er også stas.

Min på 4,5 og 7 (7-åringen er umoden og fungerer best med 5-åringer, har veldig den type interesser) har disse interessene:
Lego-bygger mye brann/politi/ting som kan brukes i typisk "politi og røver"-lek. Bygger lite etter instrukser (kun når det er nytt), finner på egne ting og konstruerer i vei;-) politi, røver, brannmann, spion, superhelt (spiderman, batman) og ninjago/ninja turtles er gøy både i utkledning, tegning, rollelek, Lego.... You name it.

Ellers liker de å spikke, skyte med armbrøst/pil og bue på blink (med voksne;-), lage ting (trolldeig, male på lerret, scrappe, veve etc), tegne (som over + kart, landskap), og ute lager de hytter og demninger etc.

Min på 5 år elsker alt som har med dinosaurer og drager å gjøre. Har litt lego, må ønske oss mer. Har ett riddersett som er veldig populært og ett med noe mumie og kjempekobra greier. Alt som er litt skummelt er gøy. xsmile5 Lego chima snakker han mye om men det er ikke noe vi har enda utenom på iPad.
Han tegner kjempemasse! Som oftest er det av han og kameraten tegnet som kaptein Sabeltann eller sjørøvere med skip og hodeskaller og krokodiller. Hulken, Spiderman og Batman er også kule syns han selv om han aldri har sett på dette, kun hørt fra de andre gutta i barnehagen som har eldre brødre. Han digger også Mummitrollet, særlig Dronten Edward og Hufsa så vi har en drøss med tegninger av de også. Av og til er han i det "myke" hjørnet og tegner Løveungen og Frøken Kanin når han leker at han og lillesøsteren på 3 er Karsten og Petra. Ellers elsker han å kle seg ut og spille iPad men den spillingen begrenser vi litt da.

Her lekes det med Angry Birds, lego (han foretrekker å leke med det fremfor å bygge selv, men han bygger gjerne hus og garasjer), ninja turtles. Ellers veldig glad i bøker og spill.
Han er ikke noe glad i å tegne, men han elsker å leke med playdoh.

- på app'n -

Hva er dette bay blade for noe?
Min sønn fikk dette til bursdagen sin og tror ikke han vet helt hva det er ;)
Her lekes det med biler, togbane, bilbane, radiostyrte biler osv.
Han kan ikke tegne og liker det heller ikke.
Puslespill og andre brettspill faller i god smak :)

Ikke spør meg greia med beyblade, men de spinner de rundt og 'kamper'.
Her er det veldig på vei inn igjen!

Ellers går det i lego og togbane her.

Ikke spør meg greia med beyblade, men de spinner de rundt og 'kamper'.
Her er det veldig på vei inn igjen!

Ellers går det i lego og togbane her.

Hihi.. Jeg skulle hjelpe han i gang. Fikk de ikke til å spinne og etter det så har vi ikke sett på de. Jeg får ta de frem for å se på de igjen. Kanskje han synes det er gøy? :)

bygge små ting med Lego (utålmodig), fargelegge mors tegninger, togbane, spille spill (fiskespill og memory er en høydare!) plastelina, puslespill..

.:herQ:.

Hihi.. Jeg skulle hjelpe han i gang. Fikk de ikke til å spinne og etter det så har vi ikke sett på de. Jeg får ta de frem for å se på de igjen. Kanskje han synes det er gøy? :)

Hehe....:p ikke så greit med nymotens leker:P

Hvis ingen i omgangskretsen leker med det så er det ikke så rart.
Mine har bayblade bane og. Og bytter om på spinnere osv....
Jeg deltar ikke:p

Hehe....:p ikke så greit med nymotens leker:P

Hvis ingen i omgangskretsen leker med det så er det ikke så rart.
Mine har bayblade bane og. Og bytter om på spinnere osv....
Jeg deltar ikke:p

Såpass ja! Noen ganger føler jeg meg virkerlig gammel :p
Han har snakket om det, men når han fikk så viste han ikke store interessen...
Han er ytterst sjeldent med noen hjem, så hva de leker med hjemme vet jeg ikke, men i barnehagen går det i traktorer, lastebiler og Lego.
Kanskje jeg bare skal være glad til :)

6 åringen elsker klinkekuler om dagen. Er også veldig glad i å gjøre oppgaver i oppgavebøker (så leksene går som en lek :P ). Når han tegner så tegner han alt mellom himmel og jord.

8 åringen (litt umoden for alderen, så tar han med) liker best konstruksjonslek. Kraner, lage baner til biler, baller osv. Holde på med verktøy og å øele med dverghamsteret sitt :) Han liker ikke å tegne så det gjør han mins mulig.

Back
Topp