Gutt 1 år - løs mage flere dager

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Når går man til legen egentlig? Lillebror i huset har hatt veldig løs mage i flere dager nå. Lukter spesielt og varierer i farge, men har ikke flere bleier en normalt. Formen er også veldig fin. Frisk og rask som vanlig. Storesøster har også hatt en dag med kvalme og oppkast, så kanskje det er noe der..

Men bleiene til gutten er i alle fall ikke normale. Hvor lenge før jeg evt oppsøker lege mon tro?

Kanskje etter en uke? Men kan jo ringe å høre dersom du er bekymret. Er jo et godt tegn at allmenntilstanden er god :)

Kan være ømfintlig mage, evt egg, frukt, fisk,gluten melk som kan endre avføringsmønster og utseende! :)

Hvis almenntilstanden er grei og han får i seg væske og litt mat så hadde jeg ventet i et par uker. Er ikke noe legen kan gjøre uansett

prøv å gi litt sterk blåbærsafte og/eller biola/yoghurt da dette virker regulerende på magen.

Det kan være så enkelt som at bakteriekulturen i magen/tarm har blitt litt forstyrret. Men så lenge han har en god allmenntilstand og får i seg mat og veske er det nok ingen grunn til å reise til legen enda. Om det varer i over en uke og lengre ville jeg nok ha tatt en telefon. Men som regel da allmenntilstanden er bra er det ikke noe dem gjør, evt råder deg til å kutte ut forskjellige matvarer for å sjekke muligheten av allergi.

Guttungen her hadde først ei rundt med omgangsyke, så par uker med diare, var til legen men fikk bare råd om blåbærsaft og biola pga bakteriekulturen antagelig hadde blitt forstyrret, fikk også med et skriv til å levere barnehagen om at han ikke var smittsom :P

prøv å gi litt sterk blåbærsafte og/eller biola/yoghurt da dette virker regulerende på magen.

Det kan være så enkelt som at bakteriekulturen i magen/tarm har blitt litt forstyrret. Men så lenge han har en god allmenntilstand og får i seg mat og veske er det nok ingen grunn til å reise til legen enda. Om det varer i over en uke og lengre ville jeg nok ha tatt en telefon. Men som regel da allmenntilstanden er bra er det ikke noe dem gjør, evt råder deg til å kutte ut forskjellige matvarer for å sjekke muligheten av allergi.

Guttungen her hadde først ei rundt med omgangsyke, så par uker med diare, var til legen men fikk bare råd om blåbærsaft og biola pga bakteriekulturen antagelig hadde blitt forstyrret, fikk også med et skriv til å levere barnehagen om at han ikke var smittsom :P

Biola drikker han neste daglig, men kan prøve blåbærsaft. Er en gutt som sliter litt med apetitten, så han drikker mye melk og nan blandet med grøtpulver. Har ikke introduser noe nytt i matveien, men får vente og se en ukes tid til :-)

Back
Topp