Gulvpuslespillmatte??

Hillbillygirl

Forelsket i forumet
Fikk nettopp hørre at gulvpuslespillmatta fra Nille er giftig?! Noen som vet dette? Ble skikkelig usikker nå på om jeg vil ha småen på den matta! Står ingenting på pakken. Får ikke tak i produsenten før på mandag, håper noen her inne har svar til meg......

Får da ikke håpe det.. Vi har den. kanskje jeg burde legge et teppe over.. hmmm...

tviler på at Nille hadde solgt mattene ennå om de var giftige...? Jeg så de var i salg i går hvertfall [;)]
Jeg husker onkelen min sa at ALT fra Nille og andre billig-butikker - da spesielt snopet - var giftig... [;)]
Mini koser seg på sin matte her hvertfall.. [:)]

Den har vi og, får ikke håpe den er giftig... Hvor har du hørt det?
Dersom det er giftig må de trekke det tilbake da??? Litt seriøse må da NILLE være???

Var ei venninne som ringte meg å sa det idag. Vi har to sånne matter jeg har pusla sammen. Hu venninna mi hadde vært på en annen Nille enn meg, der var det tomt for sånne. Men de skulle slutte å selge dem. Pga hu som sto i kassa trodde de var giftige! TRODDE? heh.. jah.. Så hu ringte meg med en gang siden hun visste at jeg hadde sånnen, å skulle handle en til! (Som jeg har handla idag!)

Hadde dem vært giftige, så hadde dem ihvertfall ikke solgt dem på salg.
Da hadde dem jo trukket dem tilbake fra butikkene.
Har jobbet i nille selv, vet dem er veldige alvorlige når det gjelder sånt..

Jeg har en ganske gammel sånn puslespilll-matte (kjøpt i ca 98), og den tror jeg inneholder sånne stoffer som de i de senere år har kuttet ut fra plastikk-leker.

Var det pftlater det het???  Eller noe sånt???  Det var ihvertfall hormonforstyrrende bl.a.

Muligens at det fortsatt finnes i Nille-matene.. at det var det hun mente.

Vi passer veldig godt på at Lille Glede ikke spiser på matten. Hun gjør det innimellom, men vi stopper henne med engang vi ser det.

Tror neppe de er giftige. Da hadde de nok ikke hatt lov å selge de lenger.
Vi har forresten 2 sånne matter.

da hadde de vel kalt dem inn igjen?

jeg spurte ei som jobber på nille, og hun hadde ikke hørt noe om det hvertfall, men hun skulle gi beskjed så snart hun visste :)

Det var ei på Nille Oasen (Haugesund) som sa det til venninna mi når hun var inne å leita etter sånnen...

Jeg har også hørt dette, men jeg mener jeg hørte et eller annet sted at det stoffet som gjorde matten giftig er tatt bort[:)] Så de mattene som er til salgs nå er helt trygge[:)] (..har jeg hørt, men har ikke noe dokumentasjon på det) Men her bruker vi matta som bare det[:)]

Ja en dag fra eller til på matta spiller vel ikke så stor rolle regner jeg med.. Tviler veldig sterkt på at Nille vil sverte ryktet sitt med å vite om dette uten å dra tilbake mattene [;)]
Håper det er ei med livlig fantasi som jobber på oasen da [8D]

Det var stor diskuesjon om disse mattene for 1,5års tid siden også... husker ikke helt hva slags giftstoff det skulle være snakk om, men husker det kom fram at de ikke var farlige.. 

Populære disse mattene skjønner jeg, he he, jeg har vært utenbys i dag for åfinne 3 pk til, så lillegutt har goood plass å rulle på..

Var overalt, tom overalt... Men i den siste lekebutikken jeg var i på Buskerud storsenter sa hanat de får de inn igjen men han visste ikke når, leverandøren var tom de og..
Også sa han at de som har figurer inni (ikke tall og bokstaver) er trekt tilbake fordi det er små deler som er farlig for små barn....

ORIGINAL: jk81

Populære disse mattene skjønner jeg, he he, jeg har vært utenbys i dag for åfinne 3 pk til, så lillegutt har goood plass å rulle på..

Var overalt, tom overalt... Men i den siste lekebutikken jeg var i på Buskerud storsenter sa hanat de får de inn igjen men han visste ikke når, leverandøren var tom de og..
Også sa han at de som har figurer inni (ikke tall og bokstaver) er trekt tilbake fordi det er små deler som er farlig for små barn....

Jeg så dem på Gulskogen her om dagen[:)] Men aner ikke om de har flere igjen nå. Ta deg en ringerunde på mandag og be noen holde av hvis de har, på den måten slipper du å reise på bomtur![:)]

Da skal jeg ringe gullskogen ¨påmandag, skal innom der på onsdag uansett, bytte jakka til hu eldste [:)]
Håper de har den der [:)]

Fant annet stæsj i dag da, litt lekekasser til småtten og litt sånn selvlysende brikker somskal limes i taket på soverommet, he he, alltid noe å kjøpe [:D]

Ja, vi får håpe de har igjen der[:)] Haha, det er alltid noe annet å kjøpe ja, det er dyrt å ha svangerskapspermisjon har jeg fått erfare![8D]

Back
Topp