gulvlister...

Fint_Lite

Elsker forumet
jeg har hørt på tv i et interiørprogram at listene skal være like i hele huset?? Har man hvite så skal det følge hele huset...

Men uansett...hos meg er vindu og dørkarmer malt med eggehvitt, taklister er eggehvitt og alle gulvlistene er i lakket eik. Har eikeparkett og eiklaminat gulv så da er det jo fint med lister i samme. Men gangen min, der har jeg mørke fliser ikke eike gulv, syntes egentlig det ser litt rart ut med eiekelister der. Samtidig så er det jo slik i hele huset...

Men ville det sett rart ut om jeg malte disse gulvlistene i samme farge som veggen eller eggehvite?? med tanke på hva som er i de andre rommene..

bilder av gangen min her http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=12238861

Trappe trinnene har jeg fått en plan å male eggehvite og feste på trappetepper i mørk brunt..men det blir vel ikke med engang, spare litt penger til teppene...

nei, det er nå så..men i de andre rommene går de i ett med gulvene, og da syntes jeg det går helt fint...MEN gangen er det ikke eike gulv, så blir det rart om gangen blir det eneste rommet med malte gulvlister??

ORIGINAL: Kattepus

Neeei, blir det så rart da...? Heller det enn eikelister som ikke passer gulvet.

ja, syntes du ikke det? Tenkte at det må jo bli finere om jeg maler de i veggfargen eller i eggehvitt.

Hva man synes om eikelister er jo en smak-sak. Selvfølgelig er det det som blir finest om man har eikegulv fra før. Finest er det om gulvlistene matcher gulvet, så jèg hadde nok heller prøvd å funnet en farge som matcher gulvet der også jeg!

Jeg hadde garantert malt listene i gangen hvite,,,passer ikke med eikelister til grå fliser.
Jeg hadde og malt resten av listene og hvite, men det gjør ikke noe om det er hvitt i gangen og eik i stua.

ORIGINAL: JuliaC

Jeg hadde garantert malt listene i gangen hvite,,,passer ikke med eikelister til grå fliser.
Jeg hadde og malt resten av listene og hvite, men det gjør ikke noe om det er hvitt i gangen og eik i stua.

er jo netopp det...da tror jeg tar å maler de..eneste kjipe er at gørterkelene er også i noe eik liknende greier, men det får bare være. De blir stygge om jeg maler de, fort hakk og riper...Blir uansett mindre tre farge å se på..

eikelistene er overhode ikke pent til de mørke flisene, har irritert meg over det lenge, men vært usikker på å male de. Men nå gjør jeg det da gangen skal pusses opp

Back
Topp