Gulv på barnerom?

Love4two

Forumet er livet
Lurer litt på hva vi skal for et gulv på rommet til Thea.

Det er et heldekkende rødt teppe der nå, men jeg vil ikke da en slik dramatisk farge på ett gulv så noe må vi gjøre.
Heldekkende teppe er lunt og støydempende, men ikke særlig enkelt å holde rent [8|]
Laminat er kaldt og hardt, men enkelt å holde rent, pluss en kan kjøpe tepper som en kan bytte ut enkelt og greit [8|]
Linolium er mykt og mere lunt enn laminat, men finnes det i fine utgaver?? [8|]

Noen tips?

Vi har lys tarkett, tror jeg.. eller laminat som ser ut som tre. Så lys at det ser ut som at det er oljet hvitt.
For større romfølelse så jeg på et oppussingsprogram en gang. Rommet til Kian er ganske så lite skjønner du.

Vi har et teppe på gulvet hvor han sitter å leker, fungerer veldig fint synes jeg. Lett og holde rent som du sier.
Teppe er lunt og godt det, men jeg er litt bekymret for allergi og slikt.
Det finnes kanskje tepper for allergikere?

Synes korkgulv (mannen hater det) er litt kult jeg da og det er visst et ganske så lunt og deilig gulv.

Ellers i huset har vi eikeparkett da.

Vi valgte gulvbelegg til Erik sitt rom fordi det er enkelt å holde rent og at det tåler søl. Parketten vi har tåler ikke noe særlig fukt, i hvert fall ikke over tid. Belegget til Erik ser ut som koksgrå fliser med lysere grå fuger- vi er veldig godt fornøyd med det i hvert fall [:D]

Vi har tarkett e.l. på Lukas sitt rom. Så har han sånn puslespillmatte under vinduet hvor han sitter og leker og to små andre tepper. Er så fint så [8D][:D]

Men det er mange fine gulvbelegg. De er jo litt mykere enn tarkett også..
F.eks. sjakkrutete gulvbelegg? [:D]

Ja, det finnes mange slike varianter i dag, bilbane gulvbelegg osv.. sikkert mye fint til jenter også.

Jeg har lyst på veggtilvegg teppe på barnerommet, vi har laminat nå-var dritkaldt i vinter[:'(]
Men det koster litt penger å få sånt teppe da, så det er en av tingene vi sparer til.
Man må bare være flink til å støvsuge så går det bra.
Veggtilvegg teppe er frikjent for beskyldningen om å gi allergiplager, og finnes masse fine ute nå! 

Back
Topp