Gult puss i øyet

[ellaumbrella]

Forumet er livet
Småen er 3 uker, når han våknet nå så var øyet passelig igjenklistret med gult gugg, men ser ikke noe antydning til øyebet. eller noe sånt.. Er dette vanlig når de er så små, eller skal jeg ringe legen?

hvis du ammer prøv med litt morsmelk... hvis ikke hadde jeg kontaktet legen for høres ut som øyebetennelse. men om du ammer så prøv morsmelk...

ORIGINAL: emk1982

min har hatt sånn og legen kalte det trekk på øyet[&:]
fikk ikke noe for det,men fikk beskjed om at morsmelk kunne hjelpe[;)]

Okei. Ja når jeg googlet det så leste jeg at det kan være trang tårekanal, og det er ikke så mye å gjøre enn å bruke morsmelk evt øyebadevann.. Får prøve morsmelk og se!

ORIGINAL: Snartmammatilto..

du får ha lykke til og håper det går over... er ikke noe godt når de små ikke har det noe greit...

Nei[8|] Men virker ikke som det plager han heldigvis [:)]

Jeg fikk beskjed av legen på HS om at det bare var trekk på øyet eller trang tårekanal og skulle bare la det gå over av seg selv.
Var hos fastlegen dagen etter, hun tok en prøve for sikkerhets skyld og det viste seg å være gule stafilykokker.
Gutten var da 5 uker.
Jeg ville sjekka.

Jeg fikk å beskjed om det kunne være tett tårekanal osv MEN jeg fikk da salve for det likevel[:)]
sånn du skulle dryppe på øynene hver dag i en uke...
Ta kontakt med legen![:)]

Min også hadde mye av dette i starten, er nok veldig vanlig. Senere kom det ofte i forbindelse med at han var syk. Morsmelk er best, men siden det var mangel på melk her i gården brukte jeg saltvannsoppløsning. Du får slike pakker med små tuber på apoteket!:)

ORIGINAL: ellaumbrella

ORIGINAL: emk1982

min har hatt sånn og legen kalte det trekk på øyet[&:]
fikk ikke noe for det,men fikk beskjed om at morsmelk kunne hjelpe[;)]

Okei. Ja når jeg googlet det så leste jeg at det kan være trang tårekanal, og det er ikke så mye å gjøre enn å bruke morsmelk evt øyebadevann.. Får prøve morsmelk og se!

jeg har en tantunge,på snart 5 mnd,og han hadde sånt gult puss som du beskriver. der var det trange tårekanaler! er ofte øyet hans var klistra igjen med puss!

Back
Topp