Gulsott

Poohbear

Forelsket i forumet
Noen med erfaringer?

Lillegutt har blitt veldig gul i huden i dag, og I det hvite i øynene. De sjekket ham i går, før vi dro hjem, da var verdien 93.
Bør jeg ringe barsel?
Han har sovet siden i går, kun avbrutt av mat og bleieskift og vært våken 2 ganger på til sammen litt over en time i dag...

Ring de du. Ta heller en tlf for mye.
Tok ny test av lillegutten vår i dag vi også da vi syns han var blitt så gul på det hvite i øyet, men ga heldigvis ikke utslag :)

Heller en sjekk for mye

Verdien sier ikke noe i seg selv, det er avhengig av hvor mange timer etter fødsel og hvor tungt barnet var ved fødsel. Vår gule tuppe hadde vel 200-og-noe på sykehuset, da 2 døgn og 9 timer gammel, det var under grensen for behandling med god margin pga at hun vsr så "gammel"

Noen med erfaringer?

Lillegutt har blitt veldig gul i huden i dag, og I det hvite i øynene. De sjekket ham i går, før vi dro hjem, da var verdien 93.
Bør jeg ringe barsel?
Han har sovet siden i går, kun avbrutt av mat og bleieskift og vært våken 2 ganger på til sammen litt over en time i dag...
Vi fikk beskjed om å ringe barsel hvis barnet blir gul i huden etter utskrivelsen.

Tusen takk for svar! <3 Jeg ringte inn og vi ble enige om å se han an litt, han har vært litt mer våken nå, og spiser veldig bra, så må bare følge med på om han blir slapp :-)

Back
Topp