gulsot

x1xsiljis

Glad i forumet
trenger litt hjelp her![&o] fikk nettopp en telefon fra barnelege på sykehuset om att gulsot prøvene til vesle gutten min fortsatt var høye, 279, og att de ville ha flere prøver på tirsdag og ha han inn til vurdering på poliklinikken. dette var den 3 prøva, og de har gått ned, men siden han nå er 16 dager gammelt så måtte de finne ut av hvorfor han fortsatt har høye verdier med bilrubin, hun snakket om mulig infeksjon eller noe med leveren hans[:(] jeg blir så utrolig redd og prøvde å finne ut noe om det på nettet, og når jeg leste om det stod det att opphopninger av bilrubin kunne føre til varig hjerneskade!![:(][:(][:(][:(]
er det noen her som vet noe om dette med gulsot da de er så gamle, kjenner noen eller har barn selv som har opplevd dette? uff, kjenner jeg blir helt ødelagt av å tenke på det her og da jeg prøvde å ringe opp igjen til barnlegen så hadde hu gått for dagen! [X(]

ORIGINAL: Olline

Eldste gutten min hadde masse gulsott, han lå i lys 4 ganger og vi var inne og tok blodprøver ca 2 uker etter at vi ble skrevet ut. De kan vel bli hjerneskadet av gulsott, men jeg tror nok det skal mye til og det er jo derfor dere blir fulgt opp med blodprøver for å unngå det. De fant aldri ut av hvorfor Adrian hadde så høye verdier, de testet ut alt mulig, måtte tilogmed pumpe og kaste melken noen dager for å utelukke at det ikke var noe galt med morsmelken. Så fikk altså aldri noe svar, men etterhvert så ble jo verdiene såpass lave og han ble såpass gammel at det ikke var noe å frykte. Det er vel også sånn at grensen blir høyere jo eldre de blir. Du har nok ingenting å frykte, det er bare positivt at dere blir fulgt opp og at de forsøker å finne ut av det, men dumt av dem å skremme deg på den måten da. Er sikker på det går helt fint [:)]

Det var godt å høre, att noen andre også hadde opplevd det! ikke bra att dere måtte oppleve det, men du skjønner... ja, huff... blir jo helt fra meg, og har ikke kommet helt til meg selv igjen etter den telefonsamtalen. tenker bare det værste, og blir så fryktelig redd! men regner vel med att de hadde gjort noe akutt hvis det var så høyt att det var farlig! hmm[8|]
men jeg må også pumpe meg nå! fikk beskjed om att morsmelken kunne gjøre att verdiene påå bilrubinen ikke gikk ned eller noe sånt.. så nå gir jeg tilegg og ammer annenhvert måltid.. uff.. føler meg skikkelig dårlig, att jeg ikke kan hjelpe gutten min på en måte[&o]

wow! Der fikk jeg noe å tenke på og bekymre meg over gitt!

Min snuppe var gul på sykehuset og fikk lysbehandling. Var nesten helt fin da vi reiste hjem, sa bare at vi bare skulle legge henne ved vinduet...
Nå har hun blitt gul igjen og har vært det i noen uker nå. Var hos helsesøster og legekontroll der også og det sa de bare at jeg skulle legge henne ved vinduet så hun fikk dagslys. Men har ikke gjort så mye med det for jeg syns det er for kaldt for et så lite nurk som er vant til å ha teppe rundt seg hele tida...

Vi skal ti spaina i påska så håper det hjelper da,men burde kanskje ta noen blødprøver da??? Blei litt engstelig nå asså!

ORIGINAL: Maliya!

wow! Der fikk jeg noe å tenke på og bekymre meg over gitt!

Min snuppe var gul på sykehuset og fikk lysbehandling. Var nesten helt fin da vi reiste hjem, sa bare at vi bare skulle legge henne ved vinduet...
Nå har hun blitt gul igjen og har vært det i noen uker nå. Var hos helsesøster og legekontroll der også og det sa de bare at jeg skulle legge henne ved vinduet så hun fikk dagslys. Men har ikke gjort så mye med det for jeg syns det er for kaldt for et så lite nurk som er vant til å ha teppe rundt seg hele tida...

Vi skal ti spaina i påska så håper det hjelper da,men burde kanskje ta noen blødprøver da??? Blei litt engstelig nå asså!

Hmm.. kanskje du skal kontakte de å høre? veit ikke jeg asså... synes det her var innmari vanskelig..
min er ikke så gul i huden, men han er litt/ganske gul i øynene (der det hvite er)

Back
Topp