Gulping

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Ja, hvordan er babyen din ?
Raper du etter hvert måltid ?
Går det mye gulpekluter til dagen ?
Tips/triks til hva som fungerer?
Bruker babyen lang tid på å få opp noe ?

Gulper en del, men ikke alt for mye. Raper hvis han er våken eller viser tegn til ubehag.

Babyen min gulper sånn jevnt over. Føler det har roet seg litt og er mer overskuddsmelk nå,enn tidligere. Merker hun blir skikkelig urolig om noe skal opp,men er helt fin i form rett etterpå.
Dog har jeg fått noen doser med gulp i bh'en som har fått godgjøre seg. (Glemte det i 2 dager helt i starten :wacky:)
Nå er jeg blitt mer dreven ifht å kle henne med gulpeklut og jeg vet at det alltid er lurt å ha to stk der hvor jeg ammer slik at jeg slipper å hente en ny dersom den ene gulpes ut. Har kjøpt noen pakker med kluter for å si det slik. Men,men ;)

Gulper en del, men ikke alt for mye. Raper hvis han er våken eller viser tegn til ubehag.
Jeg raper ikke på nettene. (Gidder ikke ) det går/har gått veldig fint, til nå :)

Det gulpes nesten aldri, så de få gangene det skjer blir jeg like overraska hver gang og keg har aldri gulpekluter i nærheten. Det er vanskelig å rape henne da det sjeldent kommer noen rap, så når hun har sovnet prøver jeg ikke en gang:p

Her gulper han mye og må få han til å rape etter hvert måltid om ikke kan spruten stå når jeg løfter han. Bruker mellom 7-10 kluter om dagen siden vi skifter etter hvert måltid, bruker i vognen, vuggen og på gulvet der han ligger.
Ammer ikke, kun tillegg.

Jeg opplevde faktisk at mellomste (eneste jeg har fullammet av barna mine) er den som har gulpa mest. Sikkert fordi morsmelk er mer tyntflytende.
Han hadde også låsning i nakken. Når denne ble bedre så hjalp det også på gullungen. Men han gulpet fortsatt veldig mye

Gulper ingenting - enda. Raper han etter hvert måltid (legger han på brystet mitt) på dagen, men ikke om natten :happy: Ingen av mine barn har vært noe særlig til å gulpe ..Fullammet alle tre.

Blir som regel minst en god gulp ved raping etter måltid. Gulper også litt mer vannete gulper mellom måltidene. Har gulpekluter alle veier.

Hun gulpet mye før men det har faktisk roet seg endel. Nå er det mer at hun begynner å bli mett men suger likevel også svelger hun ikke også renner det ut :hilarious: Vi prøver alltid å rape etter måltid, også midt i om hun slutter å spise eller er sutrete. Hun raper som regel ganske lett. Vi har alltid gulpekluter i nærheten, i Babynestet og på skulderen når vi raper.

Hun gulpet mye før men det har faktisk roet seg endel. Nå er det mer at hun begynner å bli mett men suger likevel også svelger hun ikke også renner det ut :hilarious: Vi prøver alltid å rape etter måltid, også midt i om hun slutter å spise eller er sutrete. Hun raper som regel ganske lett. Vi har alltid gulpekluter i nærheten, i Babynestet og på skulderen når vi raper.
Likt som vi har det :)

Forsøker alltid å rape, men om natten går det sjelden ettersom hun sovner med en gang.
Varierer veldig med gulpingen. Oftest er det bare en liten munnfull, men noen få ganger er det store mengder.
Det skvetter jeg alltid av.
Har alltid minst to gulpekluter i nærheten. I tilfelle

Noen dager gulper hun mye, andre dager ingenting. Prøver å få henne til å rape på dagtid, men ikke på natten [emoji14]

Haha, jeg har jo sagt til Svigers at lillegutt egentlig ikke gulper. Men joda, sprutgulp to ganger og vanlig gulping en gang :p

Her gulper han mye og må få han til å rape etter hvert måltid om ikke kan spruten stå når jeg løfter han. Bruker mellom 7-10 kluter om dagen siden vi skifter etter hvert måltid, bruker i vognen, vuggen og på gulvet der han ligger.
Ammer ikke, kun tillegg.
Gulper han ut klutene mellom hvert måltid ? Kan han kanskje få for mye mat ? Vi bytter ikke klutene mellom hver gang, men hver dag og har også flere liggende faste plasser. Skal man bytte de med en gang ? Om det kommer en liten flekk på en klut så venter jeg til den er helt skitten.. :bored:

Gulper han ut klutene mellom hvert måltid ? Kan han kanskje få for mye mat ? Vi bytter ikke klutene mellom hver gang, men hver dag og har også flere liggende faste plasser. Skal man bytte de med en gang ? Om det kommer en liten flekk på en klut så venter jeg til den er helt skitten.. :bored:

Jepp, her står spruten:wtf: Han får ikke mer en 100ml pr måltid på dag. Lager 120ml på natt , men han drikker som oftes 100 ml da også. Har prøvd å ta opphold underveis noe som ikke hjelper mot gulpingen.
Tok det opp på 6 uker og fikk til svar at de ikke gjør noe med det så lenge han går opp i vekt:rolleyes: å det gjør han.

Gulper mye. Raper 1 gang etter måltid alltid. Noen ganger må jeg ta en rap midt i også. Bruker 4-5 kluter for dagen

Mye gulping her også. Har hatt en del sprutgulp, men det har gitt seg litt nå. Gulper en del aspirat(halvfordøyd melk) mellom måltidene, men føler det har blitt litt mindre i det siste. Før klarte hun nesten ikke ligge på gulvet for det plaget henne sånn, men nå går det bedre, selv om hun nesten alltid gulper noe når hun ligger. Vi bruker 4-5 smikker på dagen, noen gulpekluter og noen tsjorte/gensere. [emoji23] får morsmelk.

Jepp, her står spruten:wtf: Han får ikke mer en 100ml pr måltid på dag. Lager 120ml på natt , men han drikker som oftes 100 ml da også. Har prøvd å ta opphold underveis noe som ikke hjelper mot gulpingen.
Tok det opp på 6 uker og fikk til svar at de ikke gjør noe med det så lenge han går opp i vekt:rolleyes: å det gjør han.
Akkuratt.. det viktigste er jo at han går opp i vekt da :happy: æsj så kjedelig når spruten står :dead:

Gir jeg mme så sprutgulper han, oppkast mengder liksom.. ammer jeg så gulper han ikke i det hele tatt[emoji4] jeg fullammer nå, vi prøver ut forskjellige mme sorter etter anbefaling av hs prøver vi althèra men mini nekter å ta flaske så da er det vel ingen vits[emoji28]

Back
Topp