Gulping

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Når dere prøver ny mat og den bare kommer opp igjen, forsetter dere å prøve, eller lar dere være å gi mer?

Her er det noen ting som hun har gulpet mye av når vi har prøvd, gjerne 4-5 ganger på en time. Virker som alt hun da spiste kommer opp igjen.

Grøt gulper hun nesten ikke av, men tomatsuppe eller smoothie kan hun gulpe en del av.

Tomatsuppe og smoothie er jo litt syrlig, så kanskje derfor hun gulper? Kanskje vente litt til hun blir litt større og lukkemuskelen mer moden?

Kan være konsistensen som gjør det. Prøv å gi mat som har litt fastere konsistens som grøt, skive etc.

Grøt får hun jo morgen og kveld, men må ha et måltid på dagtid også.
Hun har ikke spist opp tomatsuppa, så jeg tenkte kanskje å prøve imorgen også.
Men det er kanskje dumt?
Brødskive vil jeg vente litt med, hun er ikke akkurat et matvrak så jeg tror ikke hun får i seg nok da.
Vil helst gi skjemat så det kommer inn i munnen:)
Brød havner nok bare på gulvet foreløpig!

Grøt får hun jo morgen og kveld, men må ha et måltid på dagtid også.
Hun har ikke spist opp tomatsuppa, så jeg tenkte kanskje å prøve imorgen også.
Men det er kanskje dumt?
Brødskive vil jeg vente litt med, hun er ikke akkurat et matvrak så jeg tror ikke hun får i seg nok da.
Vil helst gi skjemat så det kommer inn i munnen:)
Brød havner nok bare på gulvet foreløpig!
Er tomatsuppen hjemmelagd??

Jeg ville droppet suppen og gitt henne grønnsaksmos i stedet. :) Gi også noe fruktmos som pære, aprikos eller banan om hun liker det.

Er tomatsuppen hjemmelagd??

Jeg ville droppet suppen og gitt henne grønnsaksmos i stedet. :) Gi også noe fruktmos som pære, aprikos eller banan om hun liker det.
Nei, det er den fra Småfolk.

Hadde bitte litt gulping i starten ved innføring av fast føde, men gav seg fort.

Har ikke hatt problemer med gulping her når vi har begynt med mat... Men som sagt over her, så er det mye syre i tomatsuppe selv om den ikke er sur på smak, så kan godt være derfor! Er det fruktsmoothier du har prøvd så er det mye syre der og... Mange av både voksne og barn som får oppstøt av det ;) Kan kjenne litt av det selv etter en skål tomatsuppe :p Hadde prøvd rotgrønnsaksmos og middagsglass uten så mye tomat i, så ser du om det bare er magen som ikke er helt klar for alt enda :D

Ville evt prøvd ein gong til, om det gjentek seg ville eg venta litt også prøvd igjen.

Har oppdaget at hver gang mini får spagetti så gulper han det opp igjen....

Er det gulp når det lukter oppkast? Eller er det gulp likevel? Det er jo ikke store mengder av gangen, men det kan komme mange ganger.

Er det gulp når det lukter oppkast? Eller er det gulp likevel? Det er jo ikke store mengder av gangen, men det kan komme mange ganger.
Gulp er jo egentlig oppkast da:p så ja det vil jo lukte mer "vanlig oppkast" når de spiser mer vanlig mat og ikke bare melk.

Gulp er jo egentlig oppkast da:p så ja det vil jo lukte mer "vanlig oppkast" når de spiser mer vanlig mat og ikke bare melk.
Ja, det er vel sant. Jeg er bare så bekymret for at jeg gir henne mat hun ikke tåler.
Nå er det egentlig bare grøt som ikke kommer opp igjen. Men så er det det hun har fått mest av også da.

Ja, det er vel sant. Jeg er bare så bekymret for at jeg gir henne mat hun ikke tåler.
Nå er det egentlig bare grøt som ikke kommer opp igjen. Men så er det det hun har fått mest av også da.
Vanskelig å si hva det kan være. Har du tatt det opp med lege eller hs?

Vanskelig å si hva det kan være. Har du tatt det opp med lege eller hs?
Ja, jeg snakket litt om det på forrige kontroll. Da sa hun at oppkast var hvis det sprutet ut store mengder.
Men så blir jeg jo usikker likevel da, det lukter jo ganske fælt.
Har fått ny time om tre uke siden jeg synes det med maten er litt vanskelig.

Ja, jeg snakket litt om det på forrige kontroll. Da sa hun at oppkast var hvis det sprutet ut store mengder.
Men så blir jeg jo usikker likevel da, det lukter jo ganske fælt.
Har fått ny time om tre uke siden jeg synes det med maten er litt vanskelig.
Lukter ganske ille her også :p hvis det er en trøst. Her begynte hun å gulpe mer etter vi begynte med fast føde. Men tror det har med at hun spiser så mye:p har funnet ut at hun gulper mindre når hun blir ammet før måltid og ikke etter.

Lukter ganske ille her også :p hvis det er en trøst. Her begynte hun å gulpe mer etter vi begynte med fast føde. Men tror det har med at hun spiser så mye:p har funnet ut at hun gulper mindre når hun blir ammet før måltid og ikke etter.
Da skal jeg prøve å amme før og se om deg hjelper.
Blir jo mange klesskift om dagen også, med gulp over alt. Godt vi har en del bodyer i ull.

Da skal jeg prøve å amme før og se om deg hjelper.
Blir jo mange klesskift om dagen også, med gulp over alt. Godt vi har en del bodyer i ull.
Håper det kan hjelpe:) ja slitsomt med mye skift. Heldigvis har det aldri vært et stort problem he. Ull er gull:)

Idag spiste hun en hel porsjon grønnsaksmos uten å gulpe en eneste gang etterpå!
Har blandet i mme i maten hennes i det siste, men ikke idag.
Lurer på om det er det hun kan ha gulpet så mye av.
Skal prøve uten de neste dagene og se om hun gulper mindre.

• Liker
Reactions: EJ
Idag spiste hun en hel porsjon grønnsaksmos uten å gulpe en eneste gang etterpå!
Har blandet i mme i maten hennes i det siste, men ikke idag.
Lurer på om det er det hun kan ha gulpet så mye av.
Skal prøve uten de neste dagene og se om hun gulper mindre.

Håpar det er så enkelt ;)

Back
Topp