Gulping

Oktoberjenta

Elsker forumet
De siste dagene har min lille gulpet ordentlig mye. Hun får nan1 og har lest at de gulper mer av denne, det er jo greit. Men hun gulper klumpete gulp og veldig ofte. Ser også at hun ofte har små klumper i munnen som hun "smatter/smaker" på. Og nå nettopp gulpet hun skikkelig seig gulp, og sikkert nesten like mye som måltidet hennes. Kan det skje sånt pga hun drikker nan eller kan det være noe annet?

All overflødig væske kommer i retur av instinkt... Skal ikke være farlig.

Sent from my iPhone using BV Forum

Helt likt her i huset :) gulper små klumper. Noe ligger igjen i munnen. Har kjøpt Hipp nå. Har hørt at den skal være bedre enn Nan på mange måter.
Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Godt å høre :) har kjøpt hipp også, så har tenkt ånptøve den ut. Men har så mange pakker med nan igjen så får bare variere

Samme skjer her, og virker som om han har mye vondt i magen, så har også kjøpt Hipp som skal prøves så fort Nan er tom.

Samme skjer her, og virker som om han har mye vondt i magen, så har også kjøpt Hipp som skal prøves så fort Nan er tom.
Får satse på hipp hjelper på magen til din lille :) vi har i tillegg kjøpt malteekstrakt som jeg blandet i nan, og funket kjempe bra.

Får satse på hipp hjelper på magen til din lille :) vi har i tillegg kjøpt malteekstrakt som jeg blandet i nan, og funket kjempe bra.

Ja har malt her også, men han bæsjer 1-2 ganger om dagen, hver dag, så er ikke forstoppet, så da har jeg tenkt det ikke er nødvendig med malt?

Det gjorde han herre også med nan. Til og med på nan ha1. Ble bedre da jeg byttet mme.

Lulilu

Ja har malt her også, men han bæsjer 1-2 ganger om dagen, hver dag, så er ikke forstoppet, så da har jeg tenkt det ikke er nødvendig med malt?
Bruker kun malt hvis han ikke kommer på do. Trenger ikke bruke det når det går av seg selv:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Bruker kun malt hvis han ikke kommer på do. Trenger ikke bruke det når det går av seg selv:)

Jeg brukte litt siden jeg så hun fikk litt hardere bæsj enn vanlig og merket hun stresset veldig med å presse. Men ellers har hun gått på do 1-2 ganger. Blir ikke de små litt hard i magen av erstatning også?

De siste dagene har min lille gulpet ordentlig mye. Hun får nan1 og har lest at de gulper mer av denne, det er jo greit. Men hun gulper klumpete gulp og veldig ofte. Ser også at hun ofte har små klumper i munnen som hun "smatter/smaker" på. Og nå nettopp gulpet hun skikkelig seig gulp, og sikkert nesten like mye som måltidet hennes. Kan det skje sånt pga hun drikker nan eller kan det være noe annet?
Sniket fra august. Her har vi akkurat det samme og min får bare morsmelk... Så er ikke sikkert at det et mme som gjør det.

Åja så greit å vite. Har du noe tanke om hva det kan være hvorfor de gulper så mye?
Nei vet ikke hvorfor og helsesøstet sier jo at så lenge de leegget på seg så gjør de ingenting. Men vil jo tro at det har med lukkemuskelen mellom spiserør og magesekk som kanskje er litt umoden enda? Min jente er prematur, født 5 uker før termin. Hun har gulpet voldsomt siden bare et par timer etter fødsel. Det har roet seg litt med gulpingen nå når hun et blitt 3 måneder! Så håpet er jo at hun sakte men sikkert "vokser" det av seg;)

Her fikk førstemann mm med rikelig påfyll av mme etterpå (delamming). Denne gangen er det kun mm. Disse to brødrene er veldig like i skinn og sinn, og ingen av dem gulper! Jeg tror det har noe med lukkemuskelen å gjøre.

Ja logisk det med lukkemuskelen. Men syns det er så rart at hun gikk fra å nesten aldri gulpe til litt gulping (som jeg trodde var normal). Nå gulper hun hele tiden, og det kommer mye i tillegg til at det er klumpete og seigt

Ja logisk det med lukkemuskelen. Men syns det er så rart at hun gikk fra å nesten aldri gulpe til litt gulping (som jeg trodde var normal). Nå gulper hun hele tiden, og det kommer mye i tillegg til at det er klumpete og seigt
Kan jo være det blir volsomt for lukkemuskelen med flaske vs pupp. Det er jo tross alt mye lettere for baby på flasken.... Og dermed litt mye mat på en gang.... Selv om ikke det forklarer mine problemer;) men jeg er operertfor refluks så kanskje hun har spesiellt slapp lukkemuskel? At det kan være arvelig?

Jeg brukte litt siden jeg så hun fikk litt hardere bæsj enn vanlig og merket hun stresset veldig med å presse. Men ellers har hun gått på do 1-2 ganger. Blir ikke de små litt hard i magen av erstatning også?
Men da er det bare å bruke det, du finner ut av hva som er best for din lille:) er det hardt og vanskelig så ville jo jeg å ha sneket oppi litt malt. Men når min får uten å være hard, blir det ekstremt løst og mye. Er vel vanlig at de blir litt hardere enn de som får pupp. Viktigste er at mme barn går på do hver dag! Barn som får morsmelk kan jo gå en uke uten å bæsje:O

Trodde de gulpa fordi de var glupske jeg og dermed svelger mye luft også.. min gulper mye, og han sluker det i seg, livredd for å ikke få nok:p og når de gulper blir de fortere sulten og må ha mer mat..

Back
Topp