Gulping?

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Mitt tredje barn er en gulpe frøken If det er jeg IKKE vant til! Måtte ut å kjøpe en stor ladning gulpekluter. Er det noen dom har litt råd og erfaring på området, å dele?

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Huff.. Det er litt slitsomt. Her gullet frøkna når hun har vært litt glupsk med puppen og tatt litt mer enn magen tåler, så det kommer jo en foss når hun først gulper.... Så her må jeg bare passe litt på med matinntaket.
Ellers har jeg dessverre lite med råd.

F gulpet masse da hun var baby. Hun spiste så masse.. Kjøpte store flanellkluter og sånne gulpesmikker/siklesmekker.Ellers følte jeg det ikke var så masse å gjøre.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Heller gulpe baby enn kolikk baby! Kanskje bedre at det kommer opp enn at hun skal få mage vondt!

Vi har også fått en liten gulpebaby, så til slutt fikk vi bruk for alle gulpeklutene som vi faktisk ikke har brukt til tidligere barn. Jeg har jo ingen erfaring med dette, så jeg har ikke andre råd enn å alltid ha en klut eller tre tilgjengelig. Jeg liker best de store klutene som kan ligge under hodet på babyen.

Mitt tredje barn er en gulpe frøken If det er jeg IKKE vant til! Måtte ut å kjøpe en stor ladning gulpekluter. Er det noen dom har litt råd og erfaring på området, å dele?

Både nummer 1 og min nummer 2 (ser det ut som) er gulpebarn.
De rådene jeg fikk gjennom tiden som er det eneste som ser ut til å funke noe er f.eks;

Om barnet er glupsk (svelger nedpå melk under amming for harde livet) pass på at h*n ikke svelger luft samtidig, hold babyen tett inntill så magen presses litt samtidig som h*n drikker.

Ta mange rape/ gulpe pauser der du helst holder babyen rett opp og ned men samtidig er det viktig med en balanse her så det ikke blir for mye bevegelser for den lille kort tid etter mating.

Feks er det greit å amme i 5 minutter, la babyen ligge skrått nedover i et par minutter før du løfter opp for rap. Når barnet har rapet er det greit å fortsette ammingen. Da slipper man at det blir foret på oppå luften som kanskje allerede ligger i magen fikk jeg beskjed om med nummer 1.

Man bør også unngå å la babyen ligge rett på ryggen kort tid etter mating, prøv å hold babyen enten på langs eller rett opp så maten for synke ordentlig ned.

Dumt forklart av meg men det er det jeg kommer på i farta. ;)

Takk for råd!

Har også en baby som gulper en del.. Prøver det meste, rapepauser og holder henne opp en stund etter hun har spist. Hun svelger en del luft når hun drikker, spesielt hvis det renner for fort

Vi har også en gulpe baby. Merker at visst vi skifter bleie etter matingen sånn at han liggeR på rygg kommer det masse opp.

Vi har også en gulpe baby. Merker at visst vi skifter bleie etter matingen sånn at han liggeR på rygg kommer det masse opp.
Enig! Prøver å vente så lenge som mulig, og tape godt først;)

Back
Topp