Gulping og treg mage.

Tingklingeling

Første møte med forumet
Lillegutt på 8 uker gulper fryktelig mye. Har bare melk i brystene til småkos og ca 10-20ml i døgnet. Får ikke økt produksjonen, men edle dråper så gir det jeg kan. Begynte med nan da han var 3-4 uker, men fikk utrolig hard mage og kastet opp av malt. Gikk over til hipp og magen ble grei først, men prompet døgnet rundt og gulping ble værre og værre. Etter noen bleier på natt med litt blodige slimtråder ga jeg opp hipp, og begynte med nutramigen. Fortsatt like mye gulping (som stinket noe grusomt) og hardere mage. Blandet nutramigen og hipp 50/50 men like mye gulp. For 3 dager siden begynte jeg med nan ha1, men da ble magen hard og kastet opp igjen av malt, og idag har han gulpet så å si hele dagen. Somregel har det vært fra ettermiddag og til neste morgen. Gulper og svelger ned igjen mange ganger på natt. Ofte er det sprutgulp med blank væske. Lege sier det ikke er noe problem sålenge han legger på seg bra, men jeg synes det er slitsomt med all bytting av klær og vasking. Og han har dager hvor jeg ser han er utilpass pga kvalme og magevondt. Ikke noe gøy å se ham slik. Har lest litt om enfamil og lurer på å prøve det. Men ser at det kan gi hard mage så da lurer jeg på hva jeg kan bruke når han ikke tåler malt? Eventuelt om noen har noe tips til annen mat jeg kan prøve? Skal til osteopat for andre gang neste uke, så håper det kan hjelpe, men må finne mat som fungerer i tilfelle det ikke bedrer seg med behandling. Håper noen har et godt råd :):)

Har det vært snakk om melkeallergi? Minner litt om da frøkna mi fikk NAN. Vi begynte også med nutramingen, og hun ble litt bedre, men ble ikke helt bra før hun begynte med neocate. De kan reagere på nutramigen, selv om den skal være allergivennlig. Blod i avføring kan i alle fall være et tegn på melkeallergi.

Legen sa det kunne være melkeallergi, og ga oss to bokser med nutramigen. Men da jeg snakket med en annen lege fikk jeg beskjed om at det skjelden var allergi, selv om mange konkluderte med det. Blodslimet har vært bare noen få ganger, så synes det er rart det ikke er heletiden isåfall. Om det er allergi altså. Nå har vi brukt enfamil en uke ca, og han ble helt kvitt gulpinga første dagene. Deretter begynte det litt igjen. Men ikke i nærheten av hva det var før :D fikk veldig hard mage så har brukt malt x2 hver dag, og det er da han gulper. Så tror jeg skal kjøpe sviskesaft å prøve istede :) var foresten litt blodig slim igjen igår, men tror det var pga han tok i så mye. Om det skjer oftere fremover regner jeg med vi prøver allergimelk igjen :)

Back
Topp