Gulping og melkedrikking

oktoberbarn16

Betatt av forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Er det noen av dere som ser noen økt tendens til gulping hos baby etter at dere har drukket melk?
Lurer på om det er tilfelle her hvertfall..

Last edited:
Nei ikke som jeg har lagt merke til, jeg drikker melk hver dag også... eller det var vel en dag og to jeg var tom men er selv avhengig av å få melk i meg :p

Ser liten sammenheng. Noen dager drikker jeg mye melk, andre dager svært lite. Men er som regel samme mønster i gulping uansett; altså som regel når han trykker rett etter å ha drukket en del.

Eldste har melkeproteinallergi og gulpet masse. Jeg måtte ha melkefri diett og etterhvert slutte å amme pga allergien hennes.

Vi har massive mengder gulp her og er nå på en melkefri kost iaf en uke for å se om vi ser noe bedringer. Skal legges til at det i tillegg er masse luftproblemer og mageknip i tillegg.

Her har vi også masse gulp, strålen står ut av munnen av og til. Og masse mageknip har vi også, hun ligger hele dagen og lager kjempe høye lyder (høres ut som en dinosaur) aldri hørt noe lignende og spenner kroppen sin :(

Hmm nå ser det ut til at den værste gulpinga skjer på morgenen og formiddagen hos oss.. Tenker det kanskje kan ha med "konsistens" og mengde melk å gjøre, mer enn hva jeg har spist og drukket..
Får forske litt mer. Kjedelig om man må holde seg unna melkeprodukter!

Her har vi også masse gulp, strålen står ut av munnen av og til. Og masse mageknip har vi også, hun ligger hele dagen og lager kjempe høye lyder (høres ut som en dinosaur) aldri hørt noe lignende og spenner kroppen sin :(

Har du prøvd tilbakelent amming? Hørt det kan hjelpe ved luft i magen.. Vi bruker nesten bare den stillingen. Utrolig kjekk og enkelt. Se på ammehjelpen.no og video som heter En ny start.

Samme her!

Hjalp melkefri kost hos deg?

Huff, han vegrer totalt å drikke den melkefrie men. Han hyler (dette er i utgangspunktet ikke en skrikerunge) og gjør store grimaser. Vi har derfor måttet gi han vanlig mme i flaska med hoveddel melkefri mme.

De to siste nettene har vært krise. Han ligger og presser med magen og lager masse lyder (umulig å sove) og har tydelige ubehag, så jeg vet ærlig talt ikke. Jeg spiser ingen ting med melk, så han får iaf ingen ting fra meg nå. Ikke heftig sprutgulp hele tiden i hvertfall, så det er vel én positiv sak.

I morgen skal jeg kjøpe en annen mme som visstnok skal smake bedre!

Huff, han vegrer totalt å drikke den melkefrie men. Han hyler (dette er i utgangspunktet ikke en skrikerunge) og gjør store grimaser. Vi har derfor måttet gi han vanlig mme i flaska med hoveddel melkefri mme.

De to siste nettene har vært krise. Han ligger og presser med magen og lager masse lyder (umulig å sove) og har tydelige ubehag, så jeg vet ærlig talt ikke. Jeg spiser ingen ting med melk, så han får iaf ingen ting fra meg nå. Ikke heftig sprutgulp hele tiden i hvertfall, så det er vel én positiv sak.

I morgen skal jeg kjøpe en annen mme som visstnok skal smake bedre!
Åh, ikke noe hyggelig når de små har det vondt. Hvem veit hvordan disse mme'ene smaker egentlig, jeg synes de lukter forferdelig i alle fall. Håper det ordner seg for dere når dere får en annen type, man må jo bare prøve seg frem. Ikke lett å sove når de har det slik og i alle fall ikke med alle lydene som kommer ut av de små menneskene.

Vi har bruker vanlig nan 1, den lukter pyton, men jenta vår ser ut til å like den. Den gir samme magevondt som når hun dier hos meg, så jeg lurer på om det bare er fordi hun er så glupsk og sluker mengder med luft under måltider.

Åh, ikke noe hyggelig når de små har det vondt. Hvem veit hvordan disse mme'ene smaker egentlig, jeg synes de lukter forferdelig i alle fall. Håper det ordner seg for dere når dere får en annen type, man må jo bare prøve seg frem. Ikke lett å sove når de har det slik og i alle fall ikke med alle lydene som kommer ut av de små menneskene.

Vi har bruker vanlig nan 1, den lukter pyton, men jenta vår ser ut til å like den. Den gir samme magevondt som når hun dier hos meg, så jeg lurer på om det bare er fordi hun er så glupsk og sluker mengder med luft under måltider.

Oppdatering :

Vi kastet inn håndkleet og kjøpte ny MME, denne gangen Pepticate! Den gikk ned på høykant og holdt seg nede. I natt har han vært eksemplarisk (sikkert fordi han er mett og god), så nå gleder jeg meg til å utforske videre. Fantastisk med en sånn baby Vs slik han har vært de siste dagene. Ikke morsomt å se/høre på at barnet ditt har masse ubehag.

Oppdatering :

Vi kastet inn håndkleet og kjøpte ny MME, denne gangen Pepticate! Den gikk ned på høykant og holdt seg nede. I natt har han vært eksemplarisk (sikkert fordi han er mett og god), så nå gleder jeg meg til å utforske videre. Fantastisk med en sånn baby Vs slik han har vært de siste dagene. Ikke morsomt å se/høre på at barnet ditt har masse ubehag.
Å, så flott at det ordnet seg, håper det fortsetter sånn! Deilig for både foreldre og baby tenker jeg :)

Back
Topp