Gulping etter måltid

Giraffe

Forumet er livet
Hei!
min lille sønn på 6 dager syns jeg gulper så mye. Det er etter måltider han gulper. Syns det kommer så mye av og til også :( er dette normalt ?

Hei!
min lille sønn på 6 dager syns jeg gulper så mye. Det er etter måltider han gulper. Syns det kommer så mye av og til også :( er dette normalt ?
Hei!
Gratulerer med sønnen. Det høres ut som du er godt i gang med ammingen og at du har mye melk. Det er oftest den melken som er for mye som gulpes opp igjen. Nyfødte har lett for å gulpe, da lukkemuskelen mellom spiserør og magesekk ikke er så godt utviklet rett etter fødsel. Dessuten svelger ofte nyfødte endel luft når de suger av brystet. Det er derfor svært viktig å få babyen tll å rape. Det er natulrig å la babyen rape når han er ferdig med ett bryst. Hold ham da gjerne opp og la ham ligge med hodet på skulderen din. Stryk ham gjerne over ryggen, da vil luften komme opp etter en stund, Hos noen barn kan det ta litt tid,- spesielt i starten. Det kan være lurt å vente en stund førd du lar gutten din begynne å amme på det andre brystet. Ved å la ham ligge litt høyt med hodet rett etter måltidet, kan du forhindre gulping. Så lenge gutten din har våte bleier og virker trivelig og vokser, er det ingen gunn til bekymring. Dersom gulpingen kommer i form av kraftige sprutbrekninger,- må dere ta kontakt med helsestasjonen/ evt. fastlege. Kos dere sammen med barnet. Hilsen Elin

Back
Topp