gulping etter innføring av fastføde

seilefru

Elsker forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Julikulene 2020
❤️Mailykke 2022❤️
Min sønn har siden fødsel gulpet mye, alltid. Trodde dette skulle avta når han begynte å spise fast føde. Men han gulper fortsatt. og han får tre måltider om dagen i tillegg til mm. Det virker ikke som det plager han noe srlig at han gulper. Det er jo selvfølgelig mest når han ligger på magen å leker. Det har inegnting å si om det er 30min eller 2 timer siden han spiste. What to do?Når går dette over? Syntes så synd i han som gulper hele tiden, må være forferdelig irriterende for han. Noren som har noen råd å komme med?
Han er 6,5 mnd nå

Min sønn har siden fødsel gulpet mye, alltid. Trodde dette skulle avta når han begynte å spise fast føde. Men han gulper fortsatt. og han får tre måltider om dagen i tillegg til mm. Det virker ikke som det plager han noe srlig at han gulper. Det er jo selvfølgelig mest når han ligger på magen å leker. Det har inegnting å si om det er 30min eller 2 timer siden han spiste. What to do?Når går dette over? Syntes så synd i han som gulper hele tiden, må være forferdelig irriterende for han. Noren som har noen råd å komme med?
Han er 6,5 mnd nå
Det kan ta et års tid, kanskje litt lenger for noen eller kortere for andre:)

Har en gulper her også, straks 6 måneder. Syntes er helt greit med melkegulp forsåvidt. Bare væske nesten, men gulp etter fruktmos osv er litt mer stress:wacky:

Ikke uvanlig:-)

Mi er snart 8 mnd og gulper fremdeles men det har jo avtatt litt. Ikke like mye og ofte nå som før:-)

Wow! Så de gulper altså fastføde også. Oki :-) får gi det litt mer tid jeg da.

Det kan ta et års tid, kanskje litt lenger for noen eller kortere for andre:)

Har en gulper her også, straks 6 måneder. Syntes er helt greit med melkegulp forsåvidt. Bare væske nesten, men gulp etter fruktmos osv er litt mer stress:wacky:
For ikke å snakke om de «deiligeæ fargene:yuck:

Er slik her også! Mini er 9 mnd og gulper mye mer nå etter han kun spiser fast føde. Når han ligger på magen på gulvet er da det skjer oftest. Han kan godt spise, sove og så ligge på magen på gulvet i 45 minutter før gulpen kommer. Lukter oppkast :( Håper det går over snart!

Sjekk refluks. Mi gulpet litt og nå nesten 6 år gammel fått diagnosen og har kronisk spiserørsbetennelse. Nr 2 gulpet magesyre og fikk da diagnosen fort. Deres tremenninger gulpet mye og den ene hadde ikke utviklet lukkemuskel. Sånne ting gir skader på hele systemet og i verste fall celleforandringer. Utrolig hvor mange som ikke tar sånt på alvor. Mine har heldigvis ikke celleforandringer og begge er medisinert.

Back
Topp