Gulper gjennom nesa!

*LykkeligMamma*

Forumet er livet
Emilie gulper en del gjennom nesa. Er det normalt?
Hun gulpa faktisk gjennom nesa med smokken i munnen hær en dag. Føler jeg må ha et øye på henne hele tiden for plutselig så kommer det ut nesa, så får hun ikke puste onkli virker det som, så må bruke nesesugeren når det skjer. Og når hun gulper til valig så viker det som hun setter det i vranga(ikke hvær gang). Hoff... syns det er så skummelt jeg, er så redd for at hun skal kveles. Og etter hun har fått mat så kan vi ikke legge henne ned på værtfall en time, for da kommer alt opp igjenn.
Flere som har det sånn eller?
 
Gjør hun det ofte altså? Da ville jeg kanskje hørt med helsestasjonen... Emma gulper gjennom nesen en gang i blant, men det er hvs hun har spist så masse[8D] Da kan kanskje mye av det komme i retur. Men det er som sagt sjelden at det skjer.
 
Sebastian gjør også dette, og det har kommet mer og mer. Nå skal han sjekkes ut for Pylorusstenose.
 
 Ja, jeg ville nok ringt helsesøster og hørt jeg da så slipper du å gå og bekymre deg sånn. Det ordner seg helt sikkert skal du se[:)]
 
Mie også gjør dette.. Kjempe ekkelt når det skjer:( Skjer ofte, siste dagene spesiellt! Når jeg ligger å ammer i senga så kommer noe av det som hun super inn utigjen gjennom nesen.. Skal på helsestasjonen imorgen å høre med hs hva hun sier om dette. Mie klir ofte når jeg mater henne også og plutselig så klir hun og spyr oppigjen slim medan hun mister pusten.. igår ble hun nesten blå i ansiktet da dette skjedde pga av at hun ikke fikk puste på en stund. Jeg tok opp hendene hennes og blåste henne i ansiktet uten at det hjalp til med at hun fikk tilbake pusten. til slutt tok jeg og rista henne, og da endelig fikk hun tilbake pusten... det var kjempe ekkelt! Etterpå vart hun kjempe slapp! Det har hun blitt de andre gangene også når hun har spydd/gulpa slim..

Lassie: Hva er Pylorusstenose? Sikkert dumt spm men.. hehe
 
Slettes ikke dumt spørsmål, hadde aldri hørt om det før jeg heller.
 
http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=9056
 
Jeg ville evt ogs sett litt på muligheten for om det kan være refluks.
 
http://www.doktoronline.no/articles/children/refluks_spebarn.html
 
Ellers kan det jo hende at gullene bare er blitt glupske. Jeg håper på det, siden jeg vet at melka renner fort. Men høres rart ut at min lille som har spist så dårlig fram til for en måned siden har blitt glupsk, hehe...
 
Back
Topp