Gulpekluter, vaskekluter og smekker

Lille lys

Forelsket i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Oktoberfruene 2018
Hei alle sammen!
Lurte på hvilke kulpekluter, vaske kluter og smekker dere tenker å kjøpe?
Gjerne si noe om hvorfor, pris, hvor mange Osv

Ønsker dere alle en kjempefin dag[emoji173]️

Hei alle sammen!
Lurte på hvilke kulpekluter, vaske kluter og smekker dere tenker å kjøpe?
Gjerne si noe om hvorfor, pris, hvor mange Osv

Ønsker dere alle en kjempefin dag[emoji173]️

Og hva brukes gas kluter til? [emoji23]

Har gulpekluter fra nameit (ca. 12 stk), vaskekluter fra imse vimse (10 til ansikt og 10 til rumpa) og en hel haug med smekker. Fikk god bruk for alt til førstemann som var en relativt normal baby mtp gulping :)

Gaskluter og flanell som gulpekluter.

Vaskekluter til baby fra princess- tynne
Smekker kan man vente med å kjøpe, ikke sikkert man trenger.

Har kjøpt tøybleier, sånne store hvite klutee på sparkjøp og brukt som gulpekluter til begge barna mine, billige og tåler vask på høy temperatur. Har kjøpt vaskekluter på sparkjøp også, de for bayer er skikkelig myke der :) smekker/sikleskjerf har jeg kjøpt litt forskjellig, HM, ebay, sydd noen selv

Kjøpte flanellkluter på bl.a kid interiør som jeg brukte til gulpekluter. De er litt tykke og absorberer bedre enn noen av de andre typene. Kjøpte de på salg så husker ikke hva jeg betalte:) https://www.kid.no/barnerom/kluter-...x50-cm-klut-økologisk-bomull-kidskids-kluter/
Vaskekluter kjøpte jeg noen av på obs, 5-6 stk, hvite med en farget kant rundt. Har noen fra kid også, men de er veldig små i størrelsen så foretrekker de fra obs. De bruker vi for å vaske han når han bader og etter måltider (hender og ansikt).Vi bruker tørre engangskluter fra apoteket til vask av rumpe og ansikt ved stell. Hvis man melder seg inn i kundeklubben til apotek1 så får man 6 pakker med 100 stk til 100 kr som fast kundefordel:) Vi bruker ikke smekker annet enn ved måltider. Begynte med de da han fikk fast føde (4 mnd). Kjøpte de overalt, princess, ikea og barnebutikker.

Kjøpte tynne bomullskluter på princess, også litt større gulpekluter. Kjøpte en del smekker/trekantakjerf på name it (disse fikk jeg bruk for med en gang da første var flaske barn og hadde litt «lekasje» ut av munnen når hun drakk som endre i sår hals hvis jeg ikke hadde på smekke)

Har foreløpig kjøpt 12 vaskekluter i bomullsflanell fra ImseVimse (135kr, med24.no), 6 gulpekluter i bomull (167kr for 3pk., med24.no) og 4 smekker (husker ikke fra hvor).

Kjøpte maaange kluter på princess 5 pk for 30kr. Finnes sikkert billigere. Gulpekluter fra overalt, men hadde noen fine fra nameit, men min forgje gulpet bare 2 ganger. Men de er fine til alt mulig annet. Bruker de fortsatt. Liker veldig godt frottésmekkene fra princess til 25 kr. Har også smekker fra IKEA og andre steder. Brukt fra han begynte med fast føde. Er 2,5 år og bruker de fortsatt.

Smekker av hardplast med stor oppsamlingslomme har jeg aldri likt.

Back
Topp