gulpekluter - hjelp

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Trenger man sånne flanellgulpekluter eller holder med med sånne små gas-kluter?

Vi er fremdeles avhengig av de store gassklutene til Storebror. Jeg kjøpte maange(10-15 stk) sånne før han var nyfødt og brukte de som kluter ved amming, flaskemating, beskyttelse under hodet ved gulping osv osv. Nå fungere de som kosekluter for storebror og de er VELDIG nødvendige :) Heldigvis spiller det ingen rolle hvem av de han bruker, bare han har en eller to av de :)

Har kjøpt 10-15 stk til Lillebror også, men vet jo ikke om de blir like nyttige/nødvendige til han enda :) Har aldri testet flanellkluter, men kan tenke meg at de er like gode.

Jeg har brukt begge deler, og kan ikke si jeg merker noe forskjell. Synes begge virka like bra :-)

bakemamma skrev:
Jeg har brukt begge deler, og kan ikke si jeg merker noe forskjell. Synes begge virka like bra :-)

brukte du store eller små?

Jeg har 10 små...

jeg elsker flanelklutene fra spar kjøp, tror jeg har kjøpt nærmere 100stk ;p hehe 

bruker de til gulp, til å legge på stellebordet, til "pute" slik at babyen ikke gulper direkte på senge tøyet/saueskinnet, til ammeklut ++++ Loooove it!! 

LadyOnHeels skrev:
jeg elsker flanelklutene fra spar kjøp, tror jeg har kjøpt nærmere 100stk ;p hehe 

bruker de til gulp, til å legge på stellebordet, til "pute" slik at babyen ikke gulper direkte på senge tøyet/saueskinnet, til ammeklut ++++ Loooove it!! 

de her?
http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/SparBase/PID-510252.aspx?VariantID=&ColorOnly=1¶ms=fh_eds%3d%25c3%259f%26fh_view_size%3d16%26fh_secondid%3dp510252%26fh_lister_pos%3d4%26fh_location%3d%252f%252fcatalog01%252fnb_NO%252fcategories%253c%257bcatalog01_c2325%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_c2325_c2334%257d%26fh_refview%3dlister

fru Tronrud skrev:

LadyOnHeels skrev:

de her?
http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/SparBase/PID-510252.aspx?VariantID=&ColorOnly=1¶ms=fh_eds%3d%25c3%259f%26fh_view_size%3d16%26fh_secondid%3dp510252%26fh_lister_pos%3d4%26fh_location%3d%252f%252fcatalog01%252fnb_NO%252fcategories%253c%257bcatalog01_c2325%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_c2325_c2334%257d%26fh_refview%3dlister

ser ut som de ja :) helt supre! 

LadyOnHeels skrev:

Jeg elsker å de flanell klutene :) tror jeg hr 20 stk etter jenta mi, hun gulpet veldig mye, så de ble alltid brukt, hadde alltid en under hodet, brukte de når ho fikk flaske.. Har 2 gasskluter, men de liker jeg ikke.. ( jeg kan ikke fordra gulp, så her blir gulpeklutene hevet på vask veldig fort..)

Vi prøvde ut masse forskjellige gulpekluter med nr 1 og vi fant ut at vi likte best de fra name it. De krymper ikke i vaske eller tørketrommelen og var myke som man regner med ting skal være etter tørketrommelen.Noe ikke de andre vi kjøpte var :p

Bruker gasskluter jeg da!
Har mange med rosa elefanter på...
Burde kanskje funnet noen andre også? hehe

Jeg har kjøpt 6 flanellkluter, og en haug gaskluter. Har også endel fra storebror som jeg tenker å bruke. Fantastisk kvalitet og utrolig praktisk! Brukte det under hodet hans i sofa, vogn, vippestol og seng. Han gulpet endel de første 3-4 månedene - så det kom godt med. 
Som Linnkri sier brukte jeg dem under amming og spising også.
Tror vi har 20-30 kluter totalt, og det er ikke for mye :-)

Har både store og små. De store er fine til å ha i senga, eller over skulderen når det skal rapes :-)
De små er fine å ha med seg overalt egentlig :-)

Back
Topp