Gulpekluter, håbdklær og fillerier

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Hva bruker dere som gulpekluter og hvor kjøper dere disse?
Har dere egne håndklær til babyen eller bruker vanlige?
Er det noen andre fillerier man trenger uten de to første og eventuelt det som er engangs?

Vært veldig fornøyd med gulpeklutene fra name it. Har egne håndklær til babyen, men bare fordi jeg syns det er koselig med baby håndklær og ikke ensfargede fra IKEA:)

Jeg har kjøpt gulpekluter på Princess og Baby Shop, men ser flere som anbefaler de fra Name It, så mulig jeg må kjøpe noen derfra og.
Har kjøpt babyhåndkle fra IKEA og Princess samt helt vanlige i medium fra Princess som skal ligge på stellebordet.

Har kjøpt name it sine gulpekluter eg og :) men har hatt ulike typer før. Og det ender opp med dei mye som blir mest brukt. Som er ganske like name it sine bare helt hvite. Eg har kjøpt egne stelle handkler før. Men nå har vi masse etter dei første barna så bruker dei samme. Eg har brukt mye små myke kluter fra Kid/prinsess og. Små hvite med farget kant på. Dei er gode til bading og stelling.. Liker ikkje og bruke dei vanlige vaskeklutene den første baby tiden. Føler dei loer selv om eg ikkje har prøvdt :p hvertfall dei myke. Men det er sikkert smak og behag :) tørre enganskluter er og gode til bleie skift. Men litt vann og olje på :)

Jeg har kjøpt en pakke med 5 gaskluter på name it og en lignende pakke på bare barn. Starter med de tror jeg så får vi se an behovet etterhvert. Har også kjøpt en pakke med fem sånne små hvite kluter på princess som har en farget kant rundt. Tenker å kjøpe en pakke eller to til av de og bruke som vaskekluter :) ellers hadde de noen veldig myke flanelskluter på en lokal babybutikk her som jeg tenkte jeg skulle prøve... Myke og gode. Har kjøpt et typisk babyhåndkle med sånn hette, og tenker å kjøpe et par sånne til. Ellers på stellebordet bruker jeg bare av de vi har, eventuelt kjøper inn et par myke vanlige håndklær.

Sist kjøpte vi gulpekluter på barnas hus. Men vi syns det funket bra med slike små søte smekker på babyen. Så ble han ikke så blaut og måtte skifte hele antrekket liksom.

Vi kjøpte også sist en stabel hvite kluter på barnas hus, til diverse vask. Kokvasket.

Vi kjøpte sist en stabel billige håndklær i egen farge til underlag stelleunderlag. Dersom det blei avføring på dem, la vi dem i ei bøtte til kokvask.

Badehåndklær med hette er koselige å pakke rundt seg :-)

Gulpekluter kjøpte jeg overalt sist. Det viktigste for meg er at det er gasskluter for de absorberer så godt. :)

Kjøpte på NameIt, Barnas Hus, Princess og KID sist. NameIt og Barnas Hus har finest da, med mønster og ulike farger om man vil ha det. :) Har sikkert 30 kluter for storesøster var en gulper så det gikk fort 5-6/dag.

Har egne badehåndklær til babyen med hette på, synes de er så kjekke for å holde det lille hodet varmt etter bad.

Ellers så har vi vaskekluter fra Princess. Både glatte gasskluter og bittesmå frotékluter. De kommer i 5pk til 19kr/pk. Tror vi kjøpte 3 pakker av hver sort. Bruker de enda til 3-åringen men skal supplere med flere nå når de blir to. Vi bruker de glatte gassklutene til rumpevask og frotéklutene til ansiktet. Lett da å skille på hvilken klut som er brukt hvor. ;)

Name it sine! Brukt veldig mye og er kjempefornøyd!
Smekker derfra brukte jeg også mye! Gulpet og siklet ganske mye de to første;)

Gulpekluter kjøpte jeg overalt sist. Det viktigste for meg er at det er gasskluter for de absorberer så godt. :)

Kjøpte på NameIt, Barnas Hus, Princess og KID sist. NameIt og Barnas Hus har finest da, med mønster og ulike farger om man vil ha det. :) Har sikkert 30 kluter for storesøster var en gulper så det gikk fort 5-6/dag.

Har egne badehåndklær til babyen med hette på, synes de er så kjekke for å holde det lille hodet varmt etter bad.

Ellers så har vi vaskekluter fra Princess. Både glatte gasskluter og bittesmå frotékluter. De kommer i 5pk til 19kr/pk. Tror vi kjøpte 3 pakker av hver sort. Bruker de enda til 3-åringen men skal supplere med flere nå når de blir to. Vi bruker de glatte gassklutene til rumpevask og frotéklutene til ansiktet. Lett da å skille på hvilken klut som er brukt hvor. ;)

30 kluter ja... Jeg har kjøpt 10 til nå og følte det var myyye... Men nå vet vi jo ikke om lille kommer til å gulpe mye eller ikke da.. Gjør han det er det kanskje bedre å kjøpe inn noen flere enn å sitte med en haug med kluter man ikke får bruk for :)

Har princess små frotekluter i sånne små 5 pakningen også? Fant ikke sist jeg var det...

30 kluter ja... Jeg har kjøpt 10 til nå og følte det var myyye... Men nå vet vi jo ikke om lille kommer til å gulpe mye eller ikke da.. Gjør han det er det kanskje bedre å kjøpe inn noen flere enn å sitte med en haug med kluter man ikke får bruk for :)

Har princess små frotekluter i sånne små 5 pakningen også? Fant ikke sist jeg var det...
Jeg tror vi også begynte med 10, men måtte raskt fylle på når ungen gulpa så fælt. ;)

Vel, Princess hadde sånne små frotékluter i 2012 iallfall :p

Jeg tror vi også begynte med 10, men måtte raskt fylle på når ungen gulpa så fælt. ;)

Vel, Princess hadde sånne små frotékluter i 2012 iallfall :p

Kanskje de ikke har lenger, eller bare jeg som ikke så :) synes uansett de andre tynne myke virka veldig gode så kjøper nok noen flere pakker av de :)

Kjøpt et par pakker med gulpekluter og så ville svigermor sy det og vaskekluter. Ellers bruker jeg bare det vi har av håndduker og kluter. Likte aldri de små tynne klutene sist, kjøpte en pakke med noen større litt tykkere på baby comfort, men om jeg gjør det denne gangen er uvisst. Og vi har så mye håndduker at jeg ikke orker kjøpe inn enda fler som bare tar plass :p

Håper jeg har handla nok kluter :) gulpekluter, vaskekluter, kosekluter ! Kjære vene sier jeg bare! :p (se bort i fra helseteppet)

Vedlegg

• 1454175423408.jpg
    1454175423408.jpg
    56,9 KB · Visninger: 30
Hvor har du handlet fra da?

Prinsess og kid :) fant noen fine gaskluter med blå stjerner på kid som ikke lå ved "barneavdelingen" men ved kjøkkenting. Helt like koseklutene i stoffet som jeg kjøpte der barnetingene ligger :) håpe jeg har nok ellers får jeg kjøpe inn siden :)

Back
Topp