Gulpekluter fra Barnas Hus!!!

Yvonne_83!

Flørter med forumet
Sambo er reist vekk til i morgen og jeg tenkte jeg skulle bruke dagen til aa faa vasket alle de nye baby klaerene!
Har nettopp hengt ut forste maskin og alle gulpeklutene jeg kjopte paa barnas hus er krympet til halv storrelse!!!!!!! Har bare vasket paa 40 grader!!!! Forstaar ingenting jeg! Er det meningen at de bare er engangs????? Er litt ny paa dette baby omraadet men ville jo tro at jeg maatte vaske de forst, og betalte 100 kr for 20 stk paa tilbud saa det var jo ikke saann at det var engangspris paa de!!!
Hvor mange ganger vasker dere klaerene?? Hadde bare tenkt aa ta de paa en maskin. Nye klaer paa 40 grader og det som er arvet paa 60 grader. Hva gjor dere? Og vasker dere det igjen rett for babyen kommer??
Legger det jo i komoden saa blir jo ikke staavete eller noe der til begynnelsen av april!
Obs, ble litt langt dette her...... :)

Gulpekluter har en tendens til å krympe veldig hvis du har de e tørketrommel. Du får strekke de ut igjen når du bretter de sammen så blir de litt større igjen. Det har iallefall fungert på de klutene jeg har hatt.

Jeg vasker bare de klærne som har ligget 5 år på loftet. Altså nye klær vasker jeg ikke. Men så er jeg 3. gangs da. Etter å ha lest innlegget til Gary Barlow så er det vel sånn at man vasker ALT til førstamann, men ingenting til 3. mann...

hmmm.. Det høres rart ut. Gulpekluter må jo vaskes ofte og skal de ikke tåle 40 grader blir de jo ikke reine? Var rart.. Kanskje derfor de var på tilbud? :) Eg har enda ikke begynt å vaske baby klær :) Men eg kribler i fingrene etter å begynne etterhvert :) 10- 11 uker igjen nå :)
Er ikke noen grunn til å vaske klærne mer enn en gang. Vaske de for å få vekk den butikk lukta + mange som kan ha tatt på i butikken. :)

Jeg vet heller ikke så mye om slike babyting, men jeg tror ikke gulpklutene er engangs, eller at de skal krympe. Jeg hadde nok tatt kontakt å hørt med butikken. Må jo gåan å høre med de og så klage på de.
Har du begynt å vaske klær? Å d vil jeg også gjøre :) tror jeg skal gjøre det til helga.. Gleder meg sykt til det! Tror ikke jeg vasker klærne mer enn engang, blir ikke støvete hvis du legger de i skuffer, og kan jo legge en liten plastpose på toppen for sikkerhetsskyld [;)]hadd også tenkt de samme gradene på vaskemaskinen, 40 på nytt, 60 på arvet [:D]

Var det ikke tidligere snakk om at flere sånne kluter krympet? Utrolig merkelig...[&:] Ring å hør med de!

Har begynt å vaske klær selv! kjempe koslig i grunn! Ser dissa små klærne som henger på snora! hehe. Har vasket alt både nytt og gammelt. Har vasket noen gulpekluter kjøpt på Princess og de har ikke krympet. Ville kanskje dratt å hørt med de på barnas hus.

desverre så e d endel gulpekluta som e sårlig... krympe.  mn prøv å strekk dæm litt ut.
sjøl vaska æ jo alle klærn før æ pakka dæm bort etter eldstemann, så her bli dæm bare skylla. d gjør æ å me nye plagg pga overskuddet av evnt tilsettingsstoffa i nye plagg. uansett om d e te oss eller ongan... har sjøl regaert på nye uvaska plagg, og d har han som bli 4 no i mars å gjort.

Her krympet vaskeklutene jeg kjøpte noe voldsomt, de var i samme kvalitet som gulpeklutene. Kom ut som noen små baller av tørketrommelen. Men det er bare å stryke over de så blir de fine igjen. Tror nok ikke jeg kjøper flere av den sorten, orkere ikke å sitte å stryke flere ganger i uka. Ellers er alle klærne vasket her også og lagt i kommode. Vakser både nytt og arvet. Tenkte å begynne å vaske litt sengetøy, babytepper osv nå [:)]

Har aldrig prøvd de fra barnas hus, men har noen kluter dærrifra å de krympet!
Men jeg kan VIRKELIG anbefale gulpeklutene fra name it, jeg ELSER DE KLUTENE!
Har sikkert vaska å trommla de 1000 ganger (Emilie gulpa noe helt jævlig) å de ser fortsatt nye ut![;)][:D]
Koster 100 for 10 stk. De er kjempe gode værtfrall![:)]

ORIGINAL: Pocha

Gulpekluter har en tendens til å krympe veldig hvis du har de e tørketrommel. Du får strekke de ut igjen når du bretter de sammen så blir de litt større igjen. Det har iallefall fungert på de klutene jeg har hatt.

Jeg vasker bare de klærne som har ligget 5 år på loftet. Altså nye klær vasker jeg ikke. Men så er jeg 3. gangs da. Etter å ha lest innlegget til Gary Barlow så er det vel sånn at man vasker ALT til førstamann, men ingenting til 3. mann...

Jeg vasker alt. Spesielt nye klær. De er ikke rene. Alle mulige folk har tatt på dem med who knows what på fingrene, de lukter "fabrikk", og har gjerne rester av produksjonskjemikalier og støv på seg som ikke er heldig å få på huden. Vil at babyen min skal lukte godt og ha kjente lukter på seg og rundt seg. [:)]

Back
Topp