Gulpeklut vs kjøkkenhåndkle?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Hva er så spesielt med det som heter gulpekluter? Forskjell på de som heter det og feks et kjøkkenhåndkle?

Kommer an på hva du mener med gulpekluter.

Men det er i grunn stofftype.
Kjøkkenhåndklær er vevd bomull.
De som f.eks NameIt selger er i bomulls musslin/gass kluter.
Å noen selger flanell gulpekluter.

Jeg personlig foretrekker Musslin/gas for de trekker til seg gulp umiddelbart.

Erfaring med vevd og flanell er at gulpet ofte bare renner over stoffet og videre nedover.

Kjøkkenhåndkle er ofte grovere og hardere mot babys hud

Kommer an på hva du mener med gulpekluter.

Men det er i grunn stofftype.
Kjøkkenhåndklær er vevd bomull.
De som f.eks NameIt selger er i bomulls musslin/gass kluter.
Å noen selger flanell gulpekluter.

Jeg personlig foretrekker Musslin/gas for de trekker til seg gulp umiddelbart.

Erfaring med vevd og flanell er at gulpet ofte bare renner over stoffet og videre nedover.
Har du funnet gulpekluter på nameIt i år? Jeg har ikke funnet i Skien, spurte dem om de hadde, men hun svarte de hadde stoppet å selge det. Har hatt nameIt sine til de 3 andre og vært så for lyd, så ble så skuffa når hun sa de hadde slutta å selge det..

Har du funnet gulpekluter på nameIt i år? Jeg har ikke funnet i Skien, spurte dem om de hadde, men hun svarte de hadde stoppet å selge det. Har hatt nameIt sine til de 3 andre og vært så for lyd, så ble så skuffa når hun sa de hadde slutta å selge det..
Jeg kjøpte gulpekluter på Name It i går, på Storo storsenter i Oslo :) Sånne litt store.

Sniker :happy: Jeg har hatt god bruk for de fra kid og princess, ofte tilbud på de. Liker flanell til å legge under hodet hennes i vogn, vippestol, nest og senga. Den suger også opp bedre etter flere vask. Til å kjapt tørke opp gulp bruker vi gas/musselin. Vi har en skikkelig sprutgulper, så her har vi MANGE. :hilarious:

Bare søk opp nappies nameit på Google. Fremdeles flere eksternbutikker som selger dem. Eller så e Pippi sine like fine.
Jeg jobbet i barneforetning før sønnen min ble syk i 2017. Å da solgte vi både nameit og Pippi. Er like fornøyd med begge. Ganske like i str også.

Back
Topp