Gulpebabyer... når slutter de å gulpe?

Oceania

Elsker forumet
Her gulpes det GANSKE mye etter måltidene.. Han elsker å svinse rundt på magen, og selv om jeg venter leeenge med å legge han ned så gulper han flere ganger.. (Har snakket med hs ang refluks, men hun mener han ikke har det) Jeg må skifte body flere ganger + vaske gulvet og ungen hver kveld + vaske alt det andre som er gulpet ned... 
Når slutter de å gulpe sånn?
Hvis det ellers er noen som har noen tips så kom med de :) 

Ammer du eller får han mme? Om han får mme kan det hjelpe å prøve å bytte merke.. Om de får flaske så er det også lettere at de drikker for mye. Samme med maten, om de spiser for mye gulper de lettere. Her så både spiste og drakk han til det var tomt før, og det ble endel gulping. Men nå slutter han når han er mett, han får heller ikke mme lenger, noe som hjalp veldig!

Jeg hadde gulpebaby, og alle sa til meg at når vi går over på fast føde blir det bedre. Det gjorde det ikke.
Så fikk jeg beskjed om at når han klarer å sette seg opp i stilling blir det bedre.
Og det ble mye bedre, men han gulpet fortsatt fryktelig mye.
Når han var litt over året ble vi sendt på undersøkelse av spiserør, lukkemuskel i mage osv.
De fant ingen feil.
Nå er han snart tre og han har blitt nesten bra, men kan finne på å gulpe litt enda.
Så det jeg vill frem til med dette er ta tiden til hjelp, det blir bedre, men viktig å undersøke om det ligger andre grunner til grunn først:)
Lykke til:)

Anbefaler manuellterapeut, vi hadde det akkurat likt i mange mnd! Kunne ikke øve på å ligge på magen for det ble bare gulp gulp og atter gulp. Hun badet jo i herlighetene :-(
Men manuellterapeuten fikk skikk på tingene så jeg anbefaler det jeg!

Tweak skrev:
Anbefaler manuellterapeut, vi hadde det akkurat likt i mange mnd! Kunne ikke øve på å ligge på magen for det ble bare gulp gulp og atter gulp. Hun badet jo i herlighetene :-(
Men manuellterapeuten fikk skikk på tingene så jeg anbefaler det jeg!

Så hun sluttet å gulpe av manuellterapeut? Hva gjorde denne da? 
hm.. skal virkelig sjekke det ut.. Er slik her også.. han synes det som kommer opp er veldig morsomt å putte fingre og klær oppi.. jammi!!!

Jeg ammer.. han får ellers middagsglass og slike fruktglass... prøver også vann, men det er veldig lite som går inn.. 

Takk for svar:) 

Her avtok det sakte frå ca 7 mnd. Men guten var nok runda året før det var slutt. Har ikkje tal på kor mange bodyar eg har kasta pga guloransje gulrotpurégulpflekkar som aldri gjekk av.

Jenta slutta vel og å gulpe mat rundt 12 mnd, det var først då ho begynte ordentleg å ete fast føde (første måltid med fast føde ved 10,5 mnd ca).

Jenta vår gulpet mye, det var snakk om sprutgulping hele dagen.
Kunne fint bytte 10-15 bodyer på en dag, noen dager var det så ille
at vi fikk ikke kneppet bodyen ordentlig igjen engang før den var full i gulp..
Dro etterhvert til en manuellterapaut (som forresten er gratis) og fikk hjelp!
Han fant låsninger i nakke og korsrygg, og låsningene i nakken var grunnen.
Hun gulper fortsatt litt, men svært lite, ikke så mye som annenhver dag engang.
Hun blir 8 mnd neste uke. :-)

Det ble også bedre når vi gikk fra NAN 1 til NAN 2..
Noen har god hjelp fra Gaviscon også, noe som brukes mot sure oppstøt.
Hør med en lege eller med de på apoteket m.t.p dosering og hvilken type :-)

Back
Topp