Gulpe-tips

Beja

Betatt av forumet
Lillegutt spiser godt og gulper som regel etter hvert måltid. Problemet er at det tar litt tid å få det opp. Å ligge over skulderen, bli stryki på ryggen og dunka litt på baken hjelper ikke. Noen ganger kommer det når han sitter framoverlent, og noen ganger når jeg går med han.

Som oftest kommer det lenge etter, når jeg har gitt opp og han ligger på ryggen på stellematta, babygymmen eller i vogna. Noen ganger hører jeg det skvulper og at han svelger det ned igjen, mens andre ganger renner det ut med eller uten min hjelp.

Er det noen som har noen gode tips for å få de små til å rape eller gulpe?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Dytter denne oppover for jeg har samme problemet her. Datteren min gulper og raper kjapt, men fortsetter liksom å gulpe litt og litt en god stund etter hvert måltid.

Tips fra helsesøster var å amme litt, la hun ligge flatt et lite minutt for da samles luften litt opp og det er større sjans for en skikkelig god rap. Og så amme videre etterpå. Litt mindre men oftere måltider rett og slett.

Men ikke lett for jenta er glupsk

Om andre har gode tips så vil jeg gjerne lese de også :)

Sent from my iPhone using BV Forum

De siste to gangene nå har jeg gitt han en pause på ryggen midt i måltidet, og begge gangene gulpa han ganske raskt etterpå! :) Får håpe det var trikset som gjelder her! :)

Det er vel ikke noe poeng å få de til å gulpe, men å rape ja :)
Her er det å holde henne på skulderen og vugge opp og ned som fungerer best.

Det er vel ikke noe poeng å få de til å gulpe, men å rape ja :)
Her er det å holde henne på skulderen og vugge opp og ned som fungerer best.

Sign.

Lillemor raper hvis vi lar henne ligge på skuldra noen min for så å sette henne opp på fanget etter på.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det er ikke sånn at jeg prøver å få han å gulpe fordi jeg mener det er noe han må. Han gulper som regel etter spising, og er det ikke vanlig at det kommer samtidig med raping?

Spurte helsesøster. Hun mente st gulping så lenge etter måltidet kom av umoden lukke muskulatur

Her gulper han bestandig. Og begynner han å hikke så kommer det ut med hver hikk, de første 5-6 hikk ihvertfall. Vil ikke alltid rape heller. Men kan rape mens han spiser?! Og av og til så kommer rapen i form av gulp samtidig...

Mh

Her hjelper det å legge henne på magen over låret mitt, har ei pute under magen hennes, etter en liten stund taper hun nesten hver gang.

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Back
Topp