Gulpe og rape tråd

MariaR83

Gift med forumet
Har vært mye snakk om gulping (og litt om raping) i det siste. Kan ikke alle som har gode tips og råd mot gulping og raping skrive det inn her? [:D]

- Hvordan få opp rapen? Serie-raper? Hvor lang tid bør en bruke på å "fremkalle" rapen?
- Hvordan unngå/ minske gulpingen? Sove stilling?

Kom igjen jenter! Del alt dere har av gode tips og råd! [;)]

Mitt beste tips for å få opp rapen er å daske (hehe, forsiktig!)den lille på rompa mens du har h*n på skulderen! har funket på alle mine tre! Viktigst av alt er vel å ikke la ungen bli liggende etter amming/flaskemating.... opp i loddrett stilling![;)]

*følger med på denne tråden* [;)]

jeg har gitt opp å få henne til ¨å rape.... når hun har spist legger jeg henne rolig ned, litt sidelengs. så promper hun ut lufta isteden.
PRØVER å la det gå 2 timer mellom hvert måltid, da gulper hun mindre.
her vil hun nemlig puppes 24/7[:D]

klarer jeg dette så er gulpinga moderat.
sukkervann og saltvannsdråper fører til megamonstergulping, så nå er det kun mm som går i tøtta.

Hvis jeg løfter Vesla opp med en gang etter mating for å rape kommer deg som regel først en rap og så en supergulp. Så må hun spise en gang til... Jeg synes det er bedre å ha henne liggende en stund etter spising så beholder hun maten, men noen ganger fører jo det til at hun plages med en rap hun ikke får opp. Føler jeg må velge mellom to onder...

raping/fising:
bruker å la han "sitte" på kner og har mage og hodet mot min mage og brystkasse mens jeg strykker han på ryggen, eventuelt små dunke/strykke på korsrygg og rompe.

legger han med magen ned på ene arma mi mens jeg går rundt med han og stryker han på ryggen(denne er vel anbefalt om ungen sliter med å få ut luft da man legger press på magen samtidlig som man stryker ryggen og voggingen av gåingen kan berolige ungen)

maser magen med håndflaten - rettning for massasjen er sikler  mot klokka

la han ligge på ryggen og presser forsiktig knærne mot magen,trekker de ut. også gjentar det et par ganger.

varmt bad kan også hjelpe for de som sliter med å få ut luft

gulping:
prøv å se an når ungen har fått nok og prøv å stopp om ungen ikke vet selv når h*n skal stoppe(gulping kan komme av overspising)

vis ungen er overivrig så kan det føre til at det blir svelger en del luft som kan føre til raper med gulp - da kan man gi litt,ta pause og prøve å rape ungen også gi litt mer for å gjenta samme rutnie med raping.

Back
Topp