Gulp

torhildy

Betatt av forumet
Kortid slutter desse små å gulpe??
Gutten vår er ein storgulper, og no begynner eg å bli lei :( Heime går det jo greit, der er eg ikkje redd for ting, men han gulper jo overalt! I bilen, i sofaen (hjå andre), på tepper og sjølvsagt på andre folk. Han er ikkje redd for folk, men eg er... Kvar gang nokon vil holde han så blir eg redd for at han skal gulpe på dei (noko han som regel gjer...).
No er han 8 mnd, er det ikkje på tide at det roer seg snart då?
 
Jeg vet ikke når de slutter å gulpe... Jenta mi gulper også enda, av og til nesten hele middagen... Er ganske frustrerende :S Trodde det skulle avta når de gikk mer over til middag, men jeg syns ho gulper like mye fortsatt.
 

Gulping her og... Ikke mengder, men unnlater å legge tuppelura på magen etter måltid (særlig amming, går bedre når det er grøt hun har spist)

 
Fortsatt mye gulping her også. Kan ha gode dager, men det er sjeldent.
Nå som hun har begynt å drikke mer vann så har gulpingen også tatt seg opp. Veldig frustrerende da jeg er redd hun ikke får i seg nok væske i løpet av de dagene jeg er på jobb :/
 
Ammer eller gir mme? 
Min erfaring er at det er forskjell fra mme til mme. Min gutt på 13 mnd som spiser all mat, gulper av hipp om han får det i seg fortsatt. Kjempesnodig. Men forskjell fra barn til barn det der. :) Noen kiss/kidd barn har også tendens til å gulpe mer. Men for mange er det bare sånn også.
 
Min lille gutt med kiss kidd, laktoseintoleranse osv har gulpet ekstremt. Om det ikkje gir seg, snakk med hs/lege og gjerne dere får tips til om det er noko meir enn kun gulp.
 
Det hjelper å snakke om det :)
Sidan eg skreiv her så har han nesten ikkje gulpa i det heile tatt! Ein heil dag utan noko gulp!! Dei andre dagane har det vore litt, men mykje bedre enn det var :)
 
Jenta mi har nesten sluttet å gulpe, gulper bare av og til :) Før gulpet hun stort sett etter hvert måltid, og hun kunne gjerne gulpe så fort vi la henne på magen selv om det var lenge siden hun hadde spist. Utrolig deilig å slippe all den gulpinga :) Håper deres små slutter å gulpe snart også :)
 
Back
Topp