Gulp etter leggetid.

Kizy

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Lille mann har alltid sovnet på puppen mellom 7 og 8. Men nå våkner han etter 15-20 min og er helt hysterisk. Vi plukker han opp og spruten står. Han gulper og gulper i ca 30, og så er han skrubb sulten.
Ammer igjen, og han sovner igjen, og 15-20 min senere våkner han igjen, og alt gjentar seg.
Han gulper enormt etter amming på dagen og, men ingenting etter grøt.
Bør jeg slutte å amme før søvn, og heller gi grøt?

Hadde vurdert å gitt grøt ha slik du ikke risikerer han ikke får bort gulpet sitt når han skal sove...

Uffda :( det der er ikke gøy, min lille var også sånn, har alltid vært en skikkelig gulpegutt, spruten står, men etter jeg begynte med grøt har det gitt seg, han får fremdeles litt pupp på sengen sånn at han ikke skal være tørst, men er ikke mye gulping nå lengre :)
Håper det går seg til :)

Jeg har også en gulpejente, men det har blitt bedre etter at hun begynte å få grøt til kvelds og litt pupp rett før leggetid.
Vil også anbefale å ikke la ham sovne på puppen så han får rapt, evt. ta ham opp når du ser han begynner å bli søvnig og så legge ham til litt igjen :)

Min spyr også vis han sovner når han har drikke eller ikke får rapa. Viktig med rap for å unngå at det kommer i retur. Min gulper heldivis aldri ellers :)

Han raper aldri etter mat. Om jeg ammer, og venter til han gulper seg ferdig før jeg legger han, er han skrubb sulten igjen :-(

Back
Topp