Gulltopp vil ikke sove

FrøkenM

Forumet er livet
hmm jeg har en liten sinna prinsessa her som ikke vil sove..Sånn har det vært i noen uker nå. Vi prøver å få lagt henne i 20 tiden men hun vil ikke...bare griner og smiler når hun blir tatt opp. Vi har ikke sjans til å få henne til å sove før ca kl22.30 og så våkner hun ofte i 05-06 tiden. Har noen noe råd til meg????? alt taes imot med STOR takk

Hmmmm....

Det jeg har gjort nå er bare å legge begge ungene så får de ligge litt i senga før de sovner.
Så jeg har 2 barn som sover.
Ole Martin har vi først fått rutine på NÅ.
Faren ville altid ha han oppe på kvelden siden han var på jobb hele dagen.
Tenkte ikke på meg som hadde godt hjemme hele dagen me han [:'(]
Men bank  i borde nå er ungene i sengtil 20-21 tiden [:D]

Så på super nanny igår og de brukte "gråteteknikken".

1. Hør på barnets gråt. Selv om det er vanskelig å høre sitt eget barn gråte, så er ikke all gråt hysterisk.Når den ikke er det så vent litt før du går inn. Barnet har ikke vondt så lenge det ikke gråter hysterisk. ( hvis gråten går i bølger, stopper opp og så begynner igjen er visstnok ikke dette hysterisk, men man må se ann barnet da enhver mor kjenner sitt eget barn best )

2. Når du går inn IKKE få øyekontakt. Og IKKE snakk. Bare berolig henne og si hysj stille. Legg så over dyna.

3. Gråter henne igjen senere gjør det samme. Gå inn å legg over dyna rolig og betryggende.

I tilfellet på tv`n ble det lengre og lengre perioder mellom gråtingen. Og til slutt sovnet ungen.

Kan jo hende det funker for deg.
Klemmer

Tuuusen takk for råd..Ja det er sånn vi praktiserer det nå Linka...men....hun blir litt hysterisk i gråten men vi får jo roet henne med en sutt..i tja 5 min så begynner hun igjen....så sånn holder vi på...til hun sovner i 22-23 tiden...sukk...det er så slitsomt...

super nanny

1. Hør på barnets gråt. Selv om det er vanskelig å høre sitt eget barn gråte, så er ikke all gråt hysterisk.Når den ikke er det så vent litt før du går inn. Barnet har ikke vondt så lenge det ikke gråter hysterisk. ( hvis gråten går i bølger, stopper opp og så begynner igjen er visstnok ikke dette hysterisk, men man må se ann barnet da enhver mor kjenner sitt eget barn best )

2. Når du går inn IKKE få øyekontakt. Og IKKE snakk. Bare berolig henne og si hysj stille. Legg så over dyna.

3. Gråter henne igjen senere gjør det samme. Gå inn å legg over dyna rolig og betryggende.

Dette funker bra for meg,jeg har ei tulle som heller ikke ville legge seg om kveldene.
Kan jeg spørre HVOR i arendal du er fra?  Jeg har bodd på Tromøya.

ja det kan du vettu mammacassa. Jeg er egentlig fra saltrød men bor nå på nedenes...[:)]

Kanskje hun trenger å være mer mett før leggetid...
Og prøv å utsett leggetiden til litt senere,for så å ta det litt tidligere om gangen...

Jeg fikk plutselig litt av det samme med Alexander nå for en uke siden. Han har lagt seg fint i 7-8 tiden siden han var 2mnd. Nå var det rett og slett det at han ikke var ordentlig mett på kvelden. (Jeg har fullammet til nå). Jeg gav ham en flaske med nan og da sovnet han med en gang og sov i 5 timer før neste måltid. Normalt må jeg amme hver annen maks hver tredje time. Jeg begynner med litt nan etter hvert. [;)]

Hei.
Vet ikke hvor gammel jenta di er, men jeg hadde samme problemet med mi de første månedene... Stressa en del med å få henne i rutine... Mamma sa at ungen min var for liten til å ha rutine og at jeg like greit kunne slappe av til hun  var i hvertfall 3 mnd med det.... Dette stemte for min del. Nå er jenta 4 mnd, og hun har selv funnet ut at å legge seg i 8-9 tida hver kveld er passende....hun sover til og med i egen seng. De første månedene så sov hun hos meg hele tiden...

Snuppa er 6 mnd og hun har hatt gode rutiner før..sovnet da ca 8 og sov til ca 8. Men plutselig så vil hun ikke sove mer...nå er det et helt rituale før hun sovner...og vi pøser på med mat [:)] men nytter det? neida..hehe

Back
Topp