Gullkorn fra storesøsken

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Vi fortalte kommende storebror på 3 år om lillebror i magen etter OUL. Stadig vekk kommer det noen nye spørsmål eller kommentarer, og regner med at andre også har noe på lager!? Del gjerne!

Har en som snart er to. Han forstår nok ikke allverden. Her er det viktig å dra opp skjorta og peke på magen om at der er beby! Men du skal vite at baby er i puppene også for de er også «stor» :hilarious:

Har en som snart er to. Han forstår nok ikke allverden. Her er det viktig å dra opp skjorta og peke på magen om at der er beby! Men du skal vite at baby er i puppene også for de er også «stor» :hilarious:
Hehe.. han min på 3 mener at babyen også er i rumpestompen :-O og vil krabbe inn i magen min - dvs inn under gensern min..

Hos oss ser han som straks blir 3 inn navlen min og mener han ser babyen der inne. Ellers snakker han mye om hva han vil gjør med babyen og etter vi forklarte at babyen ikke kan spise vanlig mat og skal få melk fra puppene blir det nevnt jevnlig

Mi på 2,5 begynte å hyle her en dag vi snakka om babyen. Grunn: «jeg vil at babyen skal være i magen min! Ikke din!»

Nytt gullkorn idag:
"Mamma, jeg har vondt i magen" jeg: Hvorfor har du vondt? "Babyen jeg har i magen min.. den sparker!"

En av de første gangene jeg spurte kommende storebror (3 år) om han trodde det var en lillebror eller lillesøster i magen, fikk jeg til svar: «det er en krokodille, og du er krokodillemammaen»[emoji12]

Nå blir han litt snurt hver gang noen spør om han gleder seg til å bli storebror, for ifølge ham selv: «jeg ER storebror jeg!»[emoji7]
Men han lurer til stadighet på når babyen kommer da, er nok fryktelig lenge å vente for disse små[emoji4]

En av de første gangene jeg spurte kommende storebror (3 år) om han trodde det var en lillebror eller lillesøster i magen, fikk jeg til svar: «det er en krokodille, og du er krokodillemammaen»[emoji12]

Nå blir han litt snurt hver gang noen spør om han gleder seg til å bli storebror, for ifølge ham selv: «jeg ER storebror jeg!»[emoji7]
Men han lurer til stadighet på når babyen kommer da, er nok fryktelig lenge å vente for disse små[emoji4]

Krokodillemamma❤
Jeg ler like mye vær eneste gang

Back
Topp