Gullfisk i bolle ...

*Bambi*

Elsker forumet
Noen som har det ?? [:)]

Vurderer å få det.. Men overlever de i bare en bolle liksom?[8D]

Jeg hadde en gullfisk i bolle i mange år[:D] Med planter og sånn boblemaskin som tilfører vannet oksygen[:)]

Bolle er visst ikke noe ideelt sted for fisk, har jeg lest meg fram til.. Hvis du velger bolle uansett er det lurt å ha noen planter oppi.
Det som er med bolle er at vannoverflaten blir litt liten, og dermed også oksygentilførselen. Det går an altså, det er bare ikke ideelt.

Er mer arbeid med en bolle enn et akvarium. For med en bolle blir vannet fortere skittent. Så jo større akvarium, jo mindre arbeid...Faktisk [;)] Og fiskene har vel mindre levetid å i boller....

Det går an ja som fairy sier, men ville ikke gått for det.

Hadde det før men merkelig nok levde de ikke lenge...[8|][8D]
Nå har vi et lite avkarium,eller det er Robin sitt da[:)]AquaKids heter det og er på 19 liter,akkurat passe til noen slørhaler og noen tetraer.Greit å ha noe man kan ha pumpe i[;)]

har hørt det er mer arbeid med det
i barnehagen der ungene går har de en gulfiskbolle på hver avdeling som det barne som har ordensvakt får være med å mate og evt vakse bollen

Dette svarte jeg i en annen tråd hvor det var snakk om det samme for en stund tilbake:

Best egnet i bolle er slørhale. (Den fisken alle kaller gullfisk. Gullfisk anbefales ikke i bolle)
Kjøp en av de største bollene, ha i 1-2planter. Å ikke for mange fisker. (1cm fiskelengde pr liter vann. En fisk på 4cm bør ha minst 4liter vann. + ekstra når du har planter, pynt osv) Sett opp bollen med vann og aquasafe (vanntilsetning som gjør om springvann til egnet akvarievann) 3-5dager før du har i fisk. Plasser bollen en sted med jevn temperatur hele døgnet, ikke i direkte sollys. Mat 1 gang pr dag, da unngår du overforing, som kan føre til dødsfall og stygt vann. (Fisker har lettere for å dø av overspisning enn av sult)
1-2 ganger pr uke øser du ut litt av vannet (1/4) og tilsetter nytt. Da får du sirkulasjon på oksygen.

Jobber i dyrebutikk. Bare send pm om det er noe du lurer på[:)]

Back
Topp