Gullet vårt♡

LilleTusta

Glad i forumet
Ønske om deg er så stort.
Her sitter vi måned etter måned.
Tenker på deg.
Når kommer du?​


PP4.

10 dpo.
Første gang vi har sett 2 streker!
Jeg skalv og gråt av glede!
Har det endelig skjedd?
Endelig var det vår tur!
Vi skulle fortelle om at du var på vei på julaften!
Men lykken snudde fort da jeg testet
11dpo.
Testen var blenda. Jeg tok 4.
Og mensen kom 12 dpo!

Men vi prøver igjen.
Nå er jeg på cd6 og er klar for ny koserunde.
Nå vet vi jeg kan bli gravid!



Jeg er en jente på 26 år.
Bor i et koselig lite hus i skogen.
Gift med verdens beste mann etter 8 år i sammen.
Foreløpig arbeidsledig men er barn og ungdomsarbeider og søker flittig etter jobb♡

Tanken med dagbok er å få ut følelsene og tankene mine♡
 
Pp 5

CD 7.
- fortsatt litt brun spotting.. Kramper i magen!

Godt jeg skal til gynekologen til mandag å sjekke om alt er fint! fordi dette har ikke vært koselig.. føles som det brune svir.
Har også vært brunt hele veien omtrent, lite rødt blod.

Veldig sliten også, men har ikke vært så trist, er fortsatt på jobb!
Så vi satser på det går fint, og at vi blir gravide denne måneden! Og får en juli baby♡

Hadde vært en fin julegave til familiene♡
 
PP5 CD 8

Idag er jeg sliten.
Vært på jobb og storkost meg med barna!

Men tankene mine er på en helt annen plass.
Vil vi noen gang oppleve å få et barn?
Jeg har mine tvil, da jeg ikke har brukt prevensjon på mange år (6). Vi har vært forsiktige noen ganger men ikke alltid. Så syns det er merkelig det ikke har skjedd "uhell" på veien som så mange av mine venninner har opplevd. Utallige har ppille barn.

Er på en måte glad for det også, da vi har fått lov å velge selv når vi vil planlegge barn! Men samtidig stusser jeg litt.

Vi feiler ingenting da vi har sjekket oss begge to. Heldigvis!

Så var jeg jo gravid forrige syklus. Men det endte i kjemisk! Så vi får bare håpe.
Plutselig skjer det sier folk.

Lurer på hvor "mange" kjemiske jeg egentlig har hatt uten å vite selv.

Men jeg merker det har vært et eller annet denne gangen da jeg spotter enda. På cd8.

Gleder meg til gu. Kanskje han har noen råd. Så håper jeg alt ser fint ut og at el er i annmarsj.
 
PP5
CD9

Fått veldig mye elslim med blod i!
Syns dette var utrolig tidlig!

Men pleier å ha det et par dager før eggløsning kommer, så da er det bare å humpe i vei :angelic: Kanskje syklusen stabiliserer seg?Fordi

Fikk dere stabil syklus etter kjemisk?
 
PP5
CD 21(!)

Ingen eggløsning enda.(!)

Var hos gyn CD13.(mandag 22 okt)
Da så han en follikkel på 21mm, slimhinnen var over 8 cm. Og alt lag til rette for at el skulle skje innen uken.

Nå er det mandag den 29 og ingen tegn til el i det hele tatt.. Ikke noe slim eller såre nipler som jeg får 1dpo. Heller ikke elsmerter :wtf:

Jeg skjønner ingenting! :oops:
Hva er det som skjer!

Sist pp hadde jeg ikke el før CD 27.
Men nå er jeg jo helt tullerusk i hodet, siden jeg så follikkellen var 21mm for 7 dager siden.

Hva skjer med egget når det er forsinket el?
Blir det dårligere?

Jeg ble jo gravid forrige pp når jeg hadde el dag 28 da..( Pleier ha det mellom dag 15-22.)
:anyone
 
Last edited:
PP5
Cd 28
Fortsatt ingen tegn til el enda.

begynner å lure på om den har sneket seg til uten symptomer! Har ikke hatt ømme nipler eller noe slikt.

Idag er jeg dårlig. Vondt i hodet og øynene, når jeg kom hjem i stad så kjente jeg det plutselig rant i trusa.. Sjekket og det var mye hvit utflod!

Tror ikke det er rester etter sex, da vi hadde det natt til søndag!

Har også vondt/stikkinger i livmor og ut mot eggstokkene!

HÅPER dere har en fin dag!
 
Last edited:
PP6
Cd2

- Oppblåst
-Kramper
-Hodeverk!
-Normal blødning.

For en lang syklus pp5 har vært.
Fikk ho på dag 45.

Hadde mange symptomer, men testet ikke den siste uken før ho kom, da jeg var redd for negativ test.

Jeg hadde
- Ømme bryst fra 5dpo. Ble sterkere 11 dpo.
- Kvalm fra 10 dpo.
- Svimmel 12 dpo.
Jeg begynte å tempe 5 dpo for å se hvor jeg var i syklusen. Og prøvde å regne meg frem.

Jeg så da at tempen sank smått fra 12 dpo. Da tenkte jeg det var lite vits i å teste. Da så jeg heller om tempen steg 13 og 14 dpo. Men det gjorde den ikke. Den sank. og et par timer etter på (14dpo) kom ho, etter 45(!) dager!

Nå er neste mens mellom 22 -26 desember en vei i følge appen min. Så da gjør vi oss klare til ny pp! Pp 6 vi er i gang!

Denne pp kjører vi med både temping og eltester :)
 
PP 13-14(?)

CD 8.




... orker ikke skrive så mye..

Vi skal få ny fastlege til høsten.
Han vi bruker skal pensjonere seg.

Nytt håp, kanskje jeg blir tatt alvorlig da!
Fordi den gamle legen og(!!) gynekologen min bare vifter med hendene og sier ikke stress, du er bare 27(!)

"Det er bare fordi du stresser"
Det er en setning jeg hører HELE tiden.

Så da gleder jeg meg til høsten, har hørt veldig mye positivt om vår nye lege.
Han tar oss som sliter seriøst. (håper jeg)

Jaja, vi begynte å prøve i april 2018. Får se om vi snart får en etterlengtet skatt.


- Hvordan kan jeg savne noe vi ikke har hatt?

 
PP 13-14(?)

CD 8.




... orker ikke skrive så mye..

Vi skal få ny fastlege til høsten.
Han vi bruker skal pensjonere seg.

Nytt håp, kanskje jeg blir tatt alvorlig da!
Fordi den gamle legen og(!!) gynekologen min bare vifter med hendene og sier ikke stress, du er bare 27(!)

"Det er bare fordi du stresser"
Det er en setning jeg hører HELE tiden.

Så da gleder jeg meg til høsten, har hørt veldig mye positivt om vår nye lege.
Han tar oss som sliter seriøst. (håper jeg)

Jaja, vi begynte å prøve i april 2018. Får se om vi snart får en etterlengtet skatt.


- Hvordan kan jeg savne noe vi ikke har hatt?

Nei men alvorlig talt?? Du har prøvd i over ett år, da er man jo strengt tatt ufrivillig barnløs, det må jo tas like mye på alvor uansett hvor gammel man er!! Og det er ikke noe evidens for at stress hindrer befruktning (men ekstrem stress kan jo forskyve syklus), så det er bare tull! Du kan jo også få time privat hos annen gynekolog, det gjorde vi :) Jeg fylte 28 i år, vi er under utredning nå.
 
Back
Topp