Gulen sin spirende dagbok

gulen

Forumet er livet
Da var min tid kommer for å starte dagbok også. 

Tenkte jeg kunne bruke den å fylle inn "symptomer" og alt som er nytt og skummelt eller annerledes hver måned, så jeg har noe å sammenligne med[:)]

Jeg er altså en jente på 25år. Samboeren er 26. Kommer fra, og er bosatt i Bergen. Vi har prøvd i nesten ett år disse dager. Siden august/September.
Nå, begynner vi begge å bli ganske så uthålmidige.

Jeg var hos legen, i Juli for å høre om det var mulig å få henvisning til gynekolog, og for å få en utredning. Men, i og med at det ikke har gått et år, og i og med at vi hadde tidlig sa i juni, så har vi vært gravid sammen, og det viser at en er fruktbar fikk jeg beskjed om.
Jeg fikk beskjed om at jeg skulle komme tilbake i september, om ikke vi da alt var gravide, noe han regnet med vi var;) Ser ikke sånn ut for øyeblikket da.
Men, jeg vet iallefall at hjelpen er der.

Jeg har alltid vært utrolig redd for selve fødselen, og har alltid stått hardt på at jeg reiser til det sykehuset som vil gi meg  keisersnitt. Men, etter vi fant ut at vi var klare for å prøve på en liten spire, så har det faktisk ikke vært en ting jeg gruer meg så veldig mye til (Enda iallefall).

Det jeg gruer meg til, er å ligge å skreve for alle undersøkelsene der nede, både før og etter. Det at en må gå med bleie etterpå føles faktisk utrolig nedverdigene for meg når jeg tenker på det, og det skremmer meg faktisk mer enn selve fødselen.[:'(]
Jeg pleier å si til sambo, at dagen etter fødsel, når alle kommer på besøk for å møte baby, så får han komme å hente babyen, så kan jeg ligge på rommet å føle meg nedverdiget med den bleien.[:'(]

Sånn er jeg[;)][8D]
 
Tenkte jeg kunne bruke dette her litt som slankedagbok også. Skal begynne på slankeren på mandag- selvfølgelig på en sunn måte[;)] Mandag begynner jeg på jobb igjen også, og det er en fin dag å begynne.

Jeg vil ned 20kilo. På sikt. Mitt problem er at jeg har vært så veldig aktiv, med treninger opp til 7 ganger i uken, også plutselig sluttet jeg, og fikk all treningen opp i halsen. Og etter 20 år med fast fysisk trening mange ganger i uken, også plutselig stopp- da går en fort opp i vekt. (Vil ikke anbefale det[:@][:'(]).

Så, nå har jeg en stor jobb foran meg. Har fått for høy bmi, og det er plutselig ikke såå gøy å shoppe klær lenger. Det skal jeg gjøre noe med.

Skal holde meg til små måltider, ofte. Også må jeg komme meg i treninge igjen da. Er medlem på treningsstudio, men jeg skal prøve å gå noen turer på fjellet. Deilig med frisk luft for tanker og sinn[:)] Problemet er bare å komme seg ut og avgårde.

Tenkte jeg skulle oppdatere en gang i uken, så da blir det vel naturlig at det blir mandager.[:)]

Dette skal bli bra!![:D]
 
Da var slankedagen kommet. jeg har vært flink å ikke spise noe godterier da[:D]
Og, jeg har klart å spise tre måltider[:D]
Vanligvis kan jeg gjerne holde meg på ett eller to- eller femten:o
Så- nå skal jeg ligge på mellom tre og fem, hverken mer eller mindre[:)]

Kjente akkurat en stikking i ene siden igjen[:D] Skrev nettopp i ene tråden i forumet at jeg ikke kjener mer stikking, men murring. Nå er murringen borte, og stikkingen kommet tilbake.
Er så veldig god følelse å kjenne at det er noe som skjer inne der. Får sterk følelse av at alt er som det skal da[:D]
 
Back
Topp