Gule øyne

sigridf47

Betatt av forumet
Jeg har en datter på 9 dager, men jeg lurer på en ting! Er det normalt at det som er hvitt i øynene våre er mer gulaktig på ho? Hun har også noen gule flekker inne i munnen!
[:-]

Hun har sikkert litt lett gulsott. Det hadde alexander også. Han var gul i en måneds tid. Etter på ble han helt normal. Er du bekymret la de se på det på helsestasjonen.[;)]

Takk, hun er testet for gulsot, men der lå hun langt under. Men det er jo noen dager siden nå. Kan det komme senere da?

er ikke helt sikker. synes også Alexander ble gulere en liten stund etter at vi kom hjem. Han ble også målt som normal,men alle komenterte at han var gul. Fikk svar at så lenge han virket fin og spiste var det ingen fare.

ja, det kan komme litt senere, men bare la han/hun ligge nære vinduet så kan det rette seg av seg selv.

velkommen skal du være[:)]

Takk for svar!! Da regner jeg med at alt er i orden! Ho er så snill og spiser og sover masse så det er sikkert normalt!! Men blir litt tussete av å være mor for første gang!!

Om hun er døsig og sover mye...Og er gul i øynene og i huden kan gulsott verdiene har økt og du må tilbake på sykehuset for nye tester.

Nora var tilbake 2 ganger og lå i lyskasse 3 ganger før det var bra.Så ring ned på avdelingen og prat med dem.

Nora spiste mye selv om hun "liksom" ikke skulle det ettersom hun hadde gulsott

Er veldig normalt...Men er hun gul i huden i tilegg så ville jeg sjekka det...
Heeerliiig tulle du har!!![:)]

Takk! Vi er ganske fornøyde! Hun er ikke mer gul i huden nå enn før, får se det ann til i morgen!

Så lenge hun er fornøyd og spiser så er det vel i orden tenker jeg!

ORIGINAL: sigridf47

Takk! Vi er ganske fornøyde! Hun er ikke mer gul i huden nå enn før, får se det ann til i morgen!

Jeg fikk beskjed om at selv om hun spiste og var i form så kunne hun ha gulsott verdier som var høye og måtte da i lyskasse.

Vi hadde en baby som ikke var så gul,men veldig gul i øynene. Hun spiste godt,men sov kanskje litt ekstra. Hun var som sagt i lyskasse 3 ganger.

ORIGINAL: sigridf47

Gjør det![;)]
Isåfall bedre med en tlf for mye,enn for lite om du er usikker...[:)]

min datter var skikkelig gul..hadde mye gulsot.hun lå i dagslyset (ikke midt i solsteka da selvfølgelig)i to dager og var helt fin etterpå..hun var skikkelig gul i øya sine når hun kom..

det er normalt når de er nyfødte,så lenge hun ikke er altfor slapp,bare vil sove å ikke spise,,da burde du ringe helsesøster å få sjekket bilirubimet,noen ganger kan den være høyt å da er det snakk om gulsot,ikke noe spess farligt! hvis det er det får de som regel lysbehandling på sykehuset og blir bra igjen,,[;)]

Back
Topp