Gul avføring *flere opplysninger*

Streetglowww

Glad i forumet
noen som har noen erfaring med gul diare og hva det kan komme av? sønnen vår har sliti mye med magen siden han ble født, og som foreldre så synes vi at det ikke virker som alt er normalt, når det gjelder mage /tarm ett sted. noen prøver som burde bli tatt? han er sjekket for mat allergi, og fecal testen er også gjort. alle er normale.

*dytt*

ingen?[8|]

Hvor gammelt er barnet og hvilken konsistens har avføringen?

Han er 21 mnd og avføringen er vanligvis diaré. Appetitten hans svinger noe voldsomt, så både vi, familie og barnehage river oss i håret. Han er mye urolig om natten, og er mye sutrete om dagen, uten at jeg kan si at han virker syk el har vondt noe spes sted.

Noen som har noe å si?[:)]

min gutt hadde det i dag bare med hvite flekker i[8|] så ringer legen i morgen. er så vanskelig når de ikke kan bare si hvor de evt. har vondt og lignende[&o]

ORIGINAL: Natural Beauty

Har han det ofte?

diare har han hvertfall hatt siden han var ett halvt år. husker kanskje 7 dager med normal bæsj etter det spred utover.

ORIGINAL: SweetCherry

min gutt hadde det i dag bare med hvite flekker i[8|] så ringer legen i morgen. er så vanskelig når de ikke kan bare si hvor de evt. har vondt og lignende[&o]

samme her. han er litt seint med pratinga så blir bare gjetting i tillegg til han er ett ganske så aktiv vesen uansett om han er syk el ikke. han har lurt oss og sykehus flere ganger.

hører gjerne åssen det gikk med tlf til legen din:)

[:)]

Gul avføring i seg selv vil jeg ikke si er uvanlig, her har vi vært gjennom mange fargesjatteringer uten at jeg har reagert noe på det. Men det med varierende matlyst og er urolig og sutrete hadde bekymret meg mer. Du sier han har diare - men ER det diare eller bare løs avføring? Husk at diare er pr. definisjon helt vannaktig, er den bare bløt eller løs er det ikke diare... Uansett burde jo absolutt gutten undersøkes og kanskje henvises til barnelege..

ORIGINAL: Pearl

Gul avføring i seg selv vil jeg ikke si er uvanlig, her har vi vært gjennom mange fargesjatteringer uten at jeg har reagert noe på det. Men det med varierende matlyst og er urolig og sutrete hadde bekymret meg mer. Du sier han har diare - men ER det diare eller bare løs avføring? Husk at diare er pr. definisjon helt vannaktig, er den bare bløt eller løs er det ikke diare... Uansett burde jo absolutt gutten undersøkes og kanskje henvises til barnelege..

det er snakk om diare ja. på sitt beste har han noe i nærheten av løs avføring. vi er under sykehuset vinger allerede. pga av andre ting egentlig (hjertebarn), men dette er jo blitt tatt opp, men ofte føler jeg det kommer i skyggen av hjertet. derfor lurer jeg på hva/hvilke tester som burde gjøres så jeg har noe å komme med...

ORIGINAL: Streetglowww

ORIGINAL: Pearl

det er snakk om diare ja. på sitt beste har han noe i nærheten av løs avføring. vi er under sykehuset vinger allerede. pga av andre ting egentlig (hjertebarn), men dette er jo blitt tatt opp, men ofte føler jeg det kommer i skyggen av hjertet. derfor lurer jeg på hva/hvilke tester som burde gjøres så jeg har noe å komme med...

Skjønner.. Vanskelig å si sikkert hva slags tester som bør taes.. Gastroskopi/colonoscopi kunne jo vært en ide men er jo en invasiv undersøkelse som vil kreve sedasjon (sannsynligvis narkose) av barnet.. Jeg er ingen lege så kan ikke si noe sikkert, men du burde jo absolutt ta det opp med legene hans og forsøke å få de til å fokusere på dette problemet også og ikke bare hjertet....

Back
Topp