Gugg på øyet?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Noah har litt på og av hatt litt gult gugg på det ene øyet. Har ikke smittet over på det andre så regner med det ikke er bakterielt. Dryppet på litt morsmelk og så var det nesten borte, men i natt var det kommet på nytt og han er litt rød på øyet. Jeg føler det ble værre med varmen. Har dryppet litt mer morsmelk nå og får se om det blir bedre. Noen flere som har det? Besta kaller det for sti, men som jeg har forstått så er det mer kviselignende. Men det er bare øyet hans som renner. Hørt at tårekanalene kan bli litt tette og få litt puss når de utvikles. Det virker ikke som han har vondt :)

Samme her med Iben, kommer og går litt , drypper med morsmelk vi og, å gjør ikke mere med det sålenge vi ser bedring og at hun ikke viser tegn til ubehag, for da blir det legetime :)

Lillemor hadde det for noen mnd siden. Fikk øyedråper av legen da det først ble bedre med morsmelk og så kom det tilbake. Var borte etter noen dager med øyedråper.

Tette tårekanaler er vel relativt vanlig. Det ordner seg som regel selv, hørte en annen mamma si at legene ikke gjør noe med det før de er et par år hvis det ikke løsner av seg selv. Massasje på øyet etter å ha puttet i litt mm skal visst være effektivt sa de tiø meg på sykehuset :-) tror kanskje vi har det litt av og til også, men vi har bare hatt litt rødt øye når hun gråter.. akkurat som tårene ikke kommer ut

Sti er mer som kvise ja :) jeg hadde det som liten og ikke ville vekk, så måtte operere det bort. Ville enten skylt med morsmelk eller sterilt saltvann en periode, kan godt fortsette en dag eller to etter symptomer er borte :) om det kommer igjen mange ganger eller ikke blir borte kan det være greit å høre med hs eller lege :)

Back
Topp