Gudmor/gudfar eller faddere?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Hva sier dere?

Vi sier egentlig "Gumor" og "gufar", men ingen her jeg bor sier det.
Så eneste av våre faddere som blir kalt gumor er ei fra samme sted som meg. :p
Syns gumor/gufar høres mye koseligere ut!

Her sier vi faddere, gudmor/gudfar er den som bar:) så pappa er veldig stolt over å være gudfar til Andrea som og er kalt opp etter han:) <3

Har tre små herligheter<3

Her kalles alle som er fadder for gumor eller gufar. Jeg er gumor til alle jeg har vært fadder til. Det er helt vanlig her. Barna mine kaller faddrene for gumor og gufar. Syns det er koselig. Får jo et litt spesielt forhold til gu'foreldrene.

Her kalles alle som er fadder for gumor eller gufar. Jeg er gumor til alle jeg har vært fadder til. Det er helt vanlig her. Barna mine kaller faddrene for gumor og gufar. Syns det er koselig. Får jo et litt spesielt forhold til gu'foreldrene.
Sign her :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi sier bare faddere :)

There is a crack in everything ☆
That`s how the light gets in ☆

Her kaller vi den som bærer barnet i dåpen for gudmor/gudfar. Alle er faddere, men den som bærer er gudmor i tillegg :) Finnes visst et navn på den som tar av lua også.. men aner ikke hva det er.

Her kaller vi den som bærer barnet i dåpen for gudmor/gudfar. Alle er faddere, men den som bærer er gudmor i tillegg :) Finnes visst et navn på den som tar av lua også.. men aner ikke hva det er.

Hos oss er det foreldrene som bærer..

Sånn er det jo egentlig for meg og, men virker som ting er anderledes her. Syns jo også at gumor og gufar er koselig!

Hos oss er det foreldrene som bærer..
Samme her. Foreldrene bærer.
Denne gangen bar jeg lille. Største storesøster tok av lua og minste storesøster tørket håret hans etter han hadde fått vann. Mannen tente dåpslyset.

Har hørt luemor :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er det kirkeregler? :p

Sent from my iPad using BV Forum

Vi også :) og ekstra stas for "gudforeldrene" :)

*Viktoria 1/6/13*

Faddere og den som bar er gudmor/gudfar :) Her er lillebroren min den stolteste gudfaren i verden, tror jeg :P

Vi sier fadder. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp