Gud så irritert..

susy123

Betatt av forumet
Jeg har uendelig fødselsangst, og fikk for et par år siden henvisning til jordmor på sykehuset for å gå igiennom første fødsel og abort jeg tok pga angst.

Jeg sluttet å gå til henne da jeg kjente det var ferdig pratet, og vi ble enig om at jeg kunne ta kontakt for når jeg var gravid.

Jeg tenkte jeg først kunne sende en mail, ikke vite om at sykehuset ikke bruker det til noe.
For så at jeg tenkte jeg skulle ringe, noe jeg gjorde i dag. og spurte om det var mulig å få time hos den jordmoren jeg var hos sist, fikk nesten ikke sagt et ord før den personen som tok telefonen kjeftesmelte på meg at de ikke bruker mail til sånt, og jeg måtte da forstå at de trengte en henvisning og jeg kunne ikke bare ringe som det passet meg for å få time....

Håper den personen bare har en dårlig dag, for jeg har sykehus angst fra før av og dette hjalp ikke når jeg prøver å få time hos jordmora for å få hjelp..
 
Å gode gud, det der er absolutt ikke greit! Kan du snakke med fastlegen din? Eller ringe den helsestasjonen du tilhører å få snakke med jordmor der? Bare forklar at du har angst, og hvor ille det er. For du kan ikke gå rundt og ha det sånn:Heartred:Heartred

Og om du trenger støtte, så er vi her for deg!:Heartred
 
Å gode gud, det der er absolutt ikke greit! Kan du snakke med fastlegen din? Eller ringe den helsestasjonen du tilhører å få snakke med jordmor der? Bare forklar at du har angst, og hvor ille det er. For du kan ikke gå rundt og ha det sånn:Heartred:Heartred

Og om du trenger støtte, så er vi her for deg!:Heartred
Jo, jeg har forsåvidt pratet litt med fastlegen, men ho mener det ikke er nødvendig å komme tilbake før jeg er nærmere uke 11-12 ( 5+1 i dag), men jeg sendte en melding til legen og skrev jeg trengte henvisning til den jordmora på sykehuset.
Så får vi se om det er lang ventetid og om jeg eventuelt må gå på helsestasjonen istedenfor/i mellomtiden :)

Ble bare så skuffa over hvordan ho tok telefonen, jeg forstår at alle har dårlige dager, men jeg gir ikke noe dårligere service i min jobb fordi jeg har en dårlig dag...

Tusen takk for støtte! :)
 
Jo, jeg har forsåvidt pratet litt med fastlegen, men ho mener det ikke er nødvendig å komme tilbake før jeg er nærmere uke 11-12 ( 5+1 i dag), men jeg sendte en melding til legen og skrev jeg trengte henvisning til den jordmora på sykehuset.
Så får vi se om det er lang ventetid og om jeg eventuelt må gå på helsestasjonen istedenfor/i mellomtiden :)

Ble bare så skuffa over hvordan ho tok telefonen, jeg forstår at alle har dårlige dager, men jeg gir ikke noe dårligere service i min jobb fordi jeg har en dårlig dag...

Tusen takk for støtte! :)
Jeg skjønner deg så godt! Man kan ikke oppføre seg sånn. Tror dem glemmer at dem tross alt jobber med en veldig sårbar gruppe!
 
Det hørtes skikkelig ugreit ut! Håper den personen ikke gjør slikt til vanlig ja, for å svare deg på den måten er jo helt utrolig dårlig gjort! <3 Håper du kan komme over det! Ikke alle er slik heldigvis..
 
Tror jeg hadde sendt en skriftlig klage til avdelingsleder eller noe lignende. Dette bør komme frem til den eller de som jobber på dette sykehuset, slik at de får en liten mental smekk.

Du må nok sikkert ha en ny henvisning, da en henvisning bare er gyldig i 2 år, MEN den som tok telefonen skulle hørt på deg. Og sagt dette på en rolig og pen måte.

Man vet aldri hvilken "baggasje" de man møter i hverdagen har på slep, og det tror jeg veldig mange har lett for å glemme i en hektisk dag.

Håper det ordner seg slik at du får komme til samme jordmoren for oppfølging i tiden før fødsel, slik at du kanskje klarer å senke skuldrene og glede deg over det lille mirakelet du bærer på og tiden fremover :Heartred
 
Back
Topp