Gud,jesus,himmel og helvete....

nitalita

Gift med forumet
Når vi var i dåpssamtale forleden syns jeg presten sa noe klokt..:

"Når Linea blir så gammel at hun spør hvem Jesus er,om han finnes og hvordan han ser ut så ikke si at han er sånn og sånn men heller ikke si at ja han er sånn og sånn.
For dere må la barnet undre"

Syns i grunnen det er ganske så sant. Selv hører jeg til statskirken men har ikke noe spesiell tro bortsett fra at det finnes noe....men hva er det....

man skal vel svare hvis barnet spør? greit og la barnet fungere men syns man skal svare barna så best man kan uten og prakke sin egen mening om det nedover hodet på dem!! min sambosers datter kom her for noen mnd siden og foklrarte meg om gud og hva som hadde skjedd i edens hage så spurte hun om jeg hadde lært det samme og det har jeg jo på en måte .. hun har da selv laget sin vri på det men hva er vel mere sant en ens egen oppfatning for ingen kan besvis hverken det ene eller det andre når det kommer til dette temaet!

Ja netopp var jo det presten sa også. Barna har jo godt av å undre og tenke,og man skal ikke presse noe på barna

tror man skal vær eforsiktig men og presse noen form for relgion på banr blir oppriktig sint når jeg ser små barn bli dratt rundt på kveldstud for og preke guds ord osv er vel mest jehovas vitner som gjør slikt men endog!!

Men det jeg syns er så fint med di som har en helt sikker tro er at di er åpne for andres syn...... For det er mange som ikke tåler det!

ORIGINAL: Cecci85

Jeg er kristen og tror på Gud,Jesus,Himmel og helvete å alt det...
men jeg kommer aldrig til å presse mine barn til å tro på det samme,
det er tross alt et viktig standpungt å ta selv.
jeg er oppvokst i et kristent hjem,og lest barnebibelen med pappa,
har hatt det kjempe godt å trygt,
men aldrig opplevd noe press fra de om å fortsette på den veien de mente var best for meg å gå...
sånn blir det her og,mine barn kommer til å vokse opp i et kristen hjem,rett og slett fordi jeg tror det er best,
og vi gjør jo alle det som vi mener best for våre barn,
men det betyr ikke at jeg kommer til å legge noe press på de,når den tid kommer
må de selv ta et valg!!
å her er jeg mamma uansett hva de velger,og elsker like mye for det om:):):)

Utrolig godt skrevet, Cecci.. -
omtrent det samme jeg ville skrevet hvis jeg hadde satt meg ned og tenkt igjennom det, tror jeg..
men jeg vil bare si til deg at jeg synes du er kjempeflink til å ordlegge deg[:)]

Back
Topp