Gud hjelpe meg!!

Ups, påan igjen?!

Andre møte med forumet
Var til samtale hos legen i dag siden denne graviditeten kom så uventende og det har blitt litt for mange tanker og frustrasjon rundt denne greviditeten. Han skulle og sende et brev til sykehuset slik at vi får en samtale der om ikke så alt for lenge, med tanke på forrige fødsel der vi ikke ble tatt seriøst til tross for både rier og blødninger i uke 32, så jentungen kom da, i gangen på sykehuset. Jeg hadde livstruende blødninger etterpå, mistet 2,5 liter blod på kort tid og de slet med å sette veneflon på meg, brukte vel ca 20 min på det, så kan ha vært snakk om sekunder eller minutter før organene mine svitet.

Alt dette har gjort meg veldig redd, men ikke nok med det! Legen min har ultralydsapparat på legekontoret så han tok en ul på meg... Og det var ikke bare ett hjerte der, det var TO!!!! Dette er et risikosvangerskap fra før, og nå er det to itillegg! Før jag fikk første har jeg alltid ønsket meg tvillinger, men det ønsket la jeg på hylla etter å ha opplevd denne fødselen.

Noen som har opplevd noe lignende og har fått en (eller flere) senere som har erfaringer å dele?

oi.. grattis med tvillinger!! du er nok i gode hender og får sikkert tett oppfølging så det skal nok gå bra. 

Først så må jeg jo si at det var en passende overskrift, for det var vel akkurat det jeg tenkte da jeg leste. :-)
Det jeg tenker er at det muligens kan være positivt for flerbarnsgraviditeter har jo enda bedre oppfølgning enn et "vanlig" svangerskap, i tillegg forløses de ofte flere uker før fullgått svangerskap, så forhåpentligvis vil alt skje under mye mer kontrollerte former enn det som var tilfellet med deg sist, men jeg forstår godt din skepsis og hadde vært veldig bestemt med leger/ jormødre og ikke gi deg før du får det som du vil så du ikke trenger å gå rundt og bekymre deg unødvendig.
Jeg har ikke egne erfaringer rundt dette, men deler de tankene som faller ned i hodet mitt når jeg leser dette. :-)

hvorfor er dette en risiko svangerskap?

Jeg skjønner at du sitter i en knipe nå, men slik du skrev i et annet innlegg....selv om du har ny jobb så har dette ikke noe å si, jobben vil jo være der når du kommer tilbake, ferien kan du enten avbestille eller nyte:) skolen kan du ta eller utsette...spørs hvor langt du er på vei...

jeg er ikke i din situasjon så jeg klarer kansje ikke helt å tenke tanken...men nå som du har tvlillinger i magen ville jeg ikke tatt abort.

Etter å ha slitt i over 1 år med å bli gravid, ble jeg endelig gravid i september, mest trolig med tvllinger, men mistet den ene....

Jeg håper dere uansett snakker sammen og finner ut hva dere skal gjøre, men du har nå 2 herlig liv i magen din...du liv du ikke kan sette pris på.

Gratulerer masse med 2 i magen, da blir vi 2 i allefall...
Jeg synes også det er skummelt, og jeg har ikke noen dårlig erfaring eller angst. Er bare at jeg skal bli dobbelt så stor, slite med tung kropp+ det som det tar med seg og div "enkle" problemstillinger som skremmer meg. (jeg vet jo ikke om jeg får det slik jeg forestiller meg heller;))

MEN jeg trøster meg mye med det de andre sier her og det er MYE bedre oppfølging, jeg har allerede nå fått timer helt til uke 34, skal ha normal kontroll (1 gang pr mnd) frem til jul og etter det blir det 2 og 3 kontroller i mnd. Jeg skal også ha ultralyd flere av disse gangene. (han anslo ca annen hver gang)
Fødselen tørr jeg ikke tenke på enda, selv om jeg gjør det ofte alikevell... Men jeg regner med sykehuset har den hjelpen jeg trenger og DET jeg gruer mest for er alt for tidlig fødsel og mnd på sykehus, men klarer nok det også. er mye vi damer klarer når vi havner i en situasjon vi bare må takle..

Var jo meningen med dette innlegget at du skulle få litt trøst, ser jo at det kan skremme litt men ville bare dele mine tanker, da jeg heller ikke har vært med på dette før.(med 2 små alltså)

MEN gratulerer igjen, tenk så mye vi har å glede oss til... kanskje det blir litt slitsomt også, he he

Foxy84 skrev:

Jeg skjønner at du sitter i en knipe nå, men slik du skrev i et annet innlegg....selv om du har ny jobb så har dette ikke noe å si, jobben vil jo være der når du kommer tilbake, ferien kan du enten avbestille eller nyte:) skolen kan du ta eller utsette...spørs hvor langt du er på vei...

jeg er ikke i din situasjon så jeg klarer kansje ikke helt å tenke tanken...men nå som du har tvlillinger i magen ville jeg ikke tatt abort.

Etter å ha slitt i over 1 år med å bli gravid, ble jeg endelig gravid i september, mest trolig med tvllinger, men mistet den ene....

Jeg håper dere uansett snakker sammen og finner ut hva dere skal gjøre, men du har nå 2 herlig liv i magen din...du liv du ikke kan sette pris på.

Kan jeg spørre hva dette har med denne saken å gjøre??! hvis ikke du har fått det med det så er ikke abort et alternativ lenger. Har du i det hele tatt lest innlegget? Jeg hadde englevakt som overlevde sist fødsel, og minstejenta er født prematur, ikke ekstremprematur,men hun hadde en veldig tøff start på livet. det er kanskje ikke et risikosvangerskap, var legen som brukte det ordet, men er en risikofødsel da kanksje.. Dette innlegget har vel ingenting med at dette (eller nå disse) barna ikke passet inn i planene våres...

.

Hestejenta skrev:
Først så må jeg jo si at det var en passende overskrift, for det var vel akkurat det jeg tenkte da jeg leste. :-)
Det jeg tenker er at det muligens kan være positivt for flerbarnsgraviditeter har jo enda bedre oppfølgning enn et "vanlig" svangerskap, i tillegg forløses de ofte flere uker før fullgått svangerskap, så forhåpentligvis vil alt skje under mye mer kontrollerte former enn det som var tilfellet med deg sist, men jeg forstår godt din skepsis og hadde vært veldig bestemt med leger/ jormødre og ikke gi deg før du får det som du vil så du ikke trenger å gå rundt og bekymre deg unødvendig.
Jeg har ikke egne erfaringer rundt dette, men deler de tankene som faller ned i hodet mitt når jeg leser dette. :-)

Signerer Hestejenta og må si meg litt enig i HI at Foxy kunne lest innlegget litt bedre...
Skjønner godt dette var et sjokk, men tenk positivt at nå blir du tatt på alvor og du vil forhåpentligvis få en god oppfølging gjennom hele svangerskapet. OG når du kommer ut i den andre enden og alt har gått bra, vil du finne gleden over å ha hatt en flott fødselsopplevelse og også ha TVILLINGER!!!! Som du opprinnelig ønsket deg!!! Gratulerer!!! :)

Grattulerer så masse med tvillinger, kjenner jeg er så misunnelig. Jeg forstår godt at du har angst denne gangen, men høres virkelig ut til at du er i gode hender og vil få god oppfølgning! Du må bare se på det slik at nå blir dere så mange at du ikke trenger gjøre det flere ganger :) Lykke til, senk skuldrene og tenk positivt!

Foxy84 skrev:

Sniker litt jeg!
Kanskje fordi tvillingsvangerskap automatisk regnes som et risikosvangerskap!

Les her: http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Tvillinger-eller-enda-flere/Tvillinger/

Oi! Ikke bare uventet, men to! Skjønner at den kom overraskende på, men må likevel si: GRATULERER! :)
Mener jeg har lest noe sted om større sjanse for tvillinger når man blir gravid på pilla eller blir gravid kort tid etter man slutter på piller, men stod ikke noe om det i vedlegget til de pillene jeg har tatt, og når jeg googlet på det tidligere mener jeg ganske bestemt det ble 'avfeid' flere steder av fagfolk. Men av og til rår uansett tilfeldighetene :) Håper formen er bra og at du får et flott svangerskap Ü  Har en kusine som er 'poppeklar' med tvillinger når som helst (37 uker i går, og det regnes som 'fullgått' svangerskap når man har to i magen), og hun har fått veldig god og tett oppfølging pga to krabater i magen :)
Ønsker deg alt godt og husk at du har oss her inne :-) *klem*

Oi! Så spennende! Er også litt misunnelig :P Tenk tvillinger da :)
Gratulerer så masse! Håper du får kjempegod oppfølging fremover og at du koser deg i svangerskapet :)

*Klem til dere*

Jeg skjønner godt at du tenker "Gud hjelpe meg!". For det første var svangerskapet uventet og i tillegg så er det to. Dette skal nok gå kjempebra. Du må bare komme over sjokket :)

Gratulerer så mye med 2 i magen :) Håper virkelig at alt går gått dene gangen og at du føder to flotte barn og får en flott fødsel! Blir spennende å følge deg (og sommerhåp) gjennom deres tvillinggraviditeter :)

Oi, skjønner godt at du fikk sjokk ja! Og stakkars deg som har den fødsels- opplevelsen som du har da! Håper virkelig at du får god oppfølging nå da..

Jeg har egentlig alltid ønsket med tvillinger, så jeg er egentlig litt misunnelig, om jeg skal være ærlig..

Back
Topp