gubben med på første kontroll?

Shio

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
De av dere som har vært på første kontroll i uke 12, hadde dere med gubben ?
Jeg har tenkt å ta med sambo, og han vil gjerne være med.

Ta han med viss dere har lyst begge to. Det er jo opp til dere om dere vil gå sammen eller du vil gå alene.
Jeg pleier å gå alene, men nå har vi to fra før og han var med mye mer i første svangerskap.
Denne gangen håper vi han har tid til OUL (ny jobb, som er supertravel)

Eg tok han ikke med til legen. Er jo ikke nødvendig første gang tenker eg. Er jo bare litt prøver og papirarbeid. Men regner med på at han blir med til første jm time værtfall :)

Ta han med. Helt sikkert mye informasjon som er lettere å huske hvis dere er to:) min vil også være med og det er koselig:)

Min var med første gang, altså med nr 1. Nå som vi venter nr 3 orker jeg ikke ha han med. Syns det er deilig å kunne snakke fritt om hvordan jeg opplever svangerskapet. Tar det veldig tungt, så da er det greit at gubben ikke er der og blir smittet av negativiteten min :p

Jeg har hatt han med på alt foreløpig :) Han har så lyst, og jeg syns det er greit at vi får den samme informasjonen!

takk for svar alle. Han har nattevakt og dagfri den dagen så da blir han nok med. Han vet absolutt alt jeg tenker om svangerskap og tiden rett etterpå, samt hvor ukomfortabel jeg er med at kroppen min endres uten at jeg kan gjøre noe med det, og ellers har vi ingen grenser for hva vi sier og gjør til hverandre, haha :) (i positiv forstand, ja!)
Han får bli med første nå, og så regner jeg med at de underveis blir mye alene for meg.
Legen min er veldig rolig og flink og informerer masse, så trenger nok den ekstra klisterhjernen med på lasset.

Min har ikke vært med på noen lege timer enda. Men første jordmor time blir han nok med på

Han har vært med på ultralyd i uke 10 og uke 15 <3
Kontrollen i uke 12 følte ikke jeg at det var noe spennende eller spesielt for han å være med på da det kun innebærer blodprøver,blodtrykk,vekt og en enkel samtale.
Han setter stor pris på å være med på ultralyd og gleder seg til OUL i begynnelsen av April :)

Her gikk jeg til svangerskapskontroll alene første og andre gangen, men mannen blir alltid meg til jordmor, TUL og ultralyder :) Mulig han blir med til legen litt uti, men første ville jeg uansett gå alene.

Mannen ble med på t.ul og skal være med på o.ul :) kjenner ingen behov for å ha han med på noe annet.. Lurer han på noe så spør han og jeg informerer om endringer på både min og bebi sin tilstand så sant der har noe for seg for han å vite. Synes det er mer avslappende å ha kun meg å fokusere på i samtaler med lege/jordmor.

Her var både gubben og minstemann på 7 med :) minsten hadde tannlege time 45 min før legetime min så rakk ikke å kjøre han på skolen i mellomtiden :) første kontroll er egentlig ganske kjedelig så er igrunn ikke noe for han å være med på. Gubben var med meg på første kontrollen, oul og nest siste kontrollen med første mann, mens med andre mann var han kun med på oul. Regner med at han ikke blir med på flere kontroller, kun blir med på oul resten av dette svangerskapet :) men var flaks at jeg hadde han med denne gangen, for han ble så overrasket over at hun ikke hørte etter hjertelyden så han spurte :) og jammen fant hun det <3

Min er ikke med på noe annet enn ultralyder. Eget ønske fra han :)

Min er med på ultralyder. Denne gangen skal vi ta med sønnen vår som også har lyst til å bli med,men er litt usikker på om det er så lurt..

Min vil være med på alt, og det skal han sannelig få lov til. Vi er jo to om det :)

Min er med på ultralyder. Denne gangen skal vi ta med sønnen vår som også har lyst til å bli med,men er litt usikker på om det er så lurt..

Det vurderer vi også :)

Back
Topp