Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
de tar en kikke downunder, nei det gjør ikke vondt, men det er ubehgaelig i den forstand at det er ikek morro å vise seg frem for å si det sånn
Mitt tips er å si til han at du ikke har gjort det før, så veit han det. Som regel snakker dere om alt og ingenting underveis så det blir indre kleint, eller så forklarer han hva han gjør. På en vanlig GU så plener de først å kjenne på eggstokkene, og det gjør de ved å ha to fingre inni deg og den andre hånden på magen. Så er det inn med spekelet. Dette blir MER ubehagelig om du kniper deg, så pust pust pust. Så titter han på livmortappen og andre ting (den delen kan jeg ikke så mye om ). Nå har ikke jeg vært til GU mens jeg er gravid, så jeg aner ikke om ting blir annerledes da, men vil tro det er mye det samme. Det hele er uansett over på under 5 minutter, nærmere 2 minutter
Det er virkelig ikke så ille, og det er ikke vondt! Bare konsentrer deg om å puste dypt med magen så du ikke kniper deg, så går det så fint så
Lykke til
Et lite tips er å ha på seg en genser eller lignende som er litt lang. Jeg føler meg (om mulig) enda mer naken hvis jeg må ligge der med en genser som nærmest sklir over magen.
Men så er mange gynekologer nokså flinke å gjøre det sånn at man føler seg litt mindre ille til mote. De demper kanskje belysningen, legger et tøystykke på magen, slikt at man er litt mer "dekt", ser bort når du legger deg og reiser deg fra bordet og er generelt flinke til å ufarliggjøre det hele! Skjønner at du bekymrer deg, for det gjorde jeg første gang. Men det er virkelig ikke noe å være redd for!!