GU i forbindelse med svangerskap

*atina*

Elsker forumet
Har dere vært på GU i forbindelse med graviditeten? Jeg har nemlig ikke det, og lurer på når det er vanlig å ta den første GU sjekken?

jeg hadde en gu når jeg var til legen 1.gang for å bekrefte graviditeten. det var for å sjekke om livmoren var ca 8 eller 12 uker. legen mente at en gu  var raskeste måte å sjekke hvor langt jeg var kommet. var usikker på om det var 8 eller 12 uker..

det er foresten ikke alle som har gu i svangerskapet i det hele tatt..

Ikke dere som venter tvillinger heller?! Ei venninne av meg som venter tvillinger har GU hver gang hun er til kontroll, og det tror jeg jaggu meg er et par ganger i måneden!

ORIGINAL: viblirsnart6

ORIGINAL: heioghopp

Ikke dere som venter tvillinger heller?! Ei venninne av meg som venter tvillinger har GU hver gang hun er til kontroll, og det tror jeg jaggu meg er et par ganger i måneden!

oh gosh,nei heldigvis! så slipper jeg!!!!(er ikke stor fan av skræving..hihi)

[:D]Nei, der kan jeg si meg enig. Tror det er for å sjekke livmorhalsen hun har GU hver gang. Glad jeg slipper det ja!

Jeg hadde Gu på første undersøkelsen for å sjekke livmoren. Jeg var usikker på hvor langt på vei jeg var og for å ta kreftprøven. (hadde ikke tatt den på et par-3 år)

Jeg hadde en GU på 1 kontroll, for å se hvor langt jeg var, og for å ta celleprøve, hadde ikke tatt den siden jeg fikk jørgen!

skal ikke ha ny GU kontroll før på 6 ukers kontrollen!!

ORIGINAL: Høstbaby08

Har faktisk ALDRI vert til GU eg... [8|]

Ikke jeg heller, det har jeg alltid unngått. Jeg skikkelig HATER det!

Jeg var på en gu runt 16-17 sv.uke men det var pga mage smerter og brun/ rødlig utflod .
Det var ikke enkelt å utføre gu da for d var så vanskelig å få satt inn den der som man utvider kjeden med. Dagen etterpå bynte jeg å blø pga alle tukklinga oppi der....
Jeg hadde da en kraftig infeksjon i underlivet så det var ikke rutine....

Jeg tok de vanlige prøvene der nede da jeg tok ut spiralen, da jeg ble gravid, så var det knapt 1 år siden jeg tok prøver, så legen mente det ikke var vits, ble letta da jeg[;)].

Back
Topp