Gtest?

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Hei! :)
Hører ikke med i februar, men kan ikke spørre på prøverforumet og på marsforumet er det så få inne enda :) dersom en strimmel som slår ut på 10 (ett eller annet) viste svakt positiv 13 dpo (i går), vil en strimmel som slår ut på 25 vise positiv i morgen (15 dpo)? Vil den kunne vise en sterkere strek i morgen enn det jeg fikk 13 dpo? Eller blr jeg vente lengre for å se en sterkere strek?

På forhånd takk :)

Det er så vanskelig å si, for min erfaring er at en skal ta sensitiviteten til testene med en solid neve salt. Men la oss si at du hadde 10 mlu 13 dpo. Da skal du (etter boka) ha 20 mlu i morgen. Ergo en test på 25 mlu vil ikke slå ut. Men jeg... ville ha prøvd uansett, for kroppen kan bruke kortere tid enn 48 timer, du kan for eksempel ha hatt 20 mlu i går eller at testen du tar i morgen er mer sensitiv enn den utgir seg for å være [emoji4]

Lykke til!

Hmm.. men hvis jeg hadde hatt over 10 mlu i går da jeg tok testen og ikke bare akkurat, ville den ikke da vert nokså sterk positiv..? Tok to stk på 10 mlu, en på morgen og en på ettermiddag med lite drikke og 4.5 timer siden forrige dobesøk, og de var ganske like. Etter 1 min kunne jeg ane noe på strimmelen og etter 2 minutt var det ikke tvil, men streken er svak.. vet det ikke er lett å si, men ønsler å ta en ny test for å evt se om den blir sterkere.. synes den var svak til å være 13 dpo, så kanskje bare kjemisk..? :)

Første testen jeg tok var 15 mlU/ml og det var en svaaaak svak strek på den, såvidt synlig. Dagen etter tok jeg en test på 25 mlU/ml, og da fikk jeg en mye tydeligere strek :) begge disse testene var rfsu.

Jeg hadde ganske svak økning i starten, så det kan slå begge veier! [emoji4]

Jeg hadde veldig svak økning de første 4 dagene...streken ble sterkere for hver dag, men bare bittelitt. Jeg testet 2 dager før ikm og fikk negativ og testet dagen før ikm og fikk positiv [emoji1] det var med de billig strimlene. 3 dager etter ikm tok jeg en digital og fikk 1-2 uker [emoji4] Da sluttet jeg med testingen[emoji6] Prøv å vent noen dager og bare ta en digital en så slipper du å tyde strekene, da får du det svart på hvitt [emoji4]

Jeg hadde veldig svak økning de første 4 dagene...streken ble sterkere for hver dag, men bare bittelitt. Jeg testet 2 dager før ikm og fikk negativ og testet dagen før ikm og fikk positiv [emoji1] det var med de billig strimlene. 3 dager etter ikm tok jeg en digital og fikk 1-2 uker [emoji4] Da sluttet jeg med testingen[emoji6] Prøv å vent noen dager og bare ta en digital en så slipper du å tyde strekene, da får du det svart på hvitt [emoji4]

Ja, burde kanskje det.. men dette er en veldig lite planlagt graviditet (i så tilfelle), og jeg blir så usikker på om det egentlig er noe jeg trenger å tenke på eller ei.. de 3 gangene jeg har hatt vellykkede sv.skap har testene slårt mye sterkere ut.. mens den gangen jeg hadde tidlig sa/kjemisk var testene svake rundt ikm, slik som nå.. så jeg lurer jo litt på om det "bare" er en kjemisk.. :) ikke at noen kan svare meg på det da.. tok en test på 25mlU/ml i dag (to dager etter de svake 10mlU/ml testene) og den var ca like svak som de andre to..

2017-06-22 13.43.53.jpg Her er testene..
Øverst 13 dpo morgen (10mlU/ml)
Midterst 13 dpo ettermiddag (10mlU/ml)
Nederst 15 dpo morgen(25mlU/ml)

Alle er like svake. Andre som har hatt så svake tester to dager før og på ikm? Har det vist seg å være kjemisk eller "ekte" svangerskap? :)

Back
Topp