-----> Dere som skal til syden

S_C

Elsker forumet
Når og hvor reiser dere?

Lurer på om vi skal ta oss en tur, men klarer ikke bestemme oss for hverken når eller hvor, så tenker eg på om det bare blir stress med en 9-10-11 mnd gammel unge..

Hva sier dere?

vi reiser til tyrkia i mai, minsten blir 8 mnd når vi er der nede,
og eldste er 5 1/2år. har ikke vært i syden med barn før, men vi
gleder oss masse alle sammen [:D]
Blir vel kanskje litt styrete med koking av vann og mat.
Flyet reiser fra Flesland 20:15 så håper ungene sover hele veien [;)]

Vi skal reise til Kreta 5. juni [:)] Og da er Ida 8 måneder gammel. Har aldri reist til syden med småbarn før, men regner med at det går supert! [:)] 

Blir nok kanskje litt stress med mat og sånn, men dette skal jo ikke hindre oss i å reise mener jeg! Blir nok MER koselig en stress uansett. Hihi [:D]

Vi valgte Kreta i juni, for da er temperatur der mer behagelig enn i juli-august. Tør ikke å reise til syden når det er driiiitvarmt! Har vært i syden i juli-august flere ganger og da er det jo bare så driitvarmt! Så nå har vi et barn med. Nei, må ha det litt behagelig [:)] 

Ja, er det med varmen vi og har tenkt på. Vil ha en behagelig tur, ikke at ungen skriker pga hun er for varm hele tiden? Det kan ikke være noe godt.
Så er det det med maten eg tenker på og luren (lurene) hun skal ha i løpet av dagen, og at hun er tidlig til sengs, eller er de lenger oppe når dere skal reise vekk?

ORIGINAL: S_C

Ja, er det med varmen vi og har tenkt på. Vil ha en behagelig tur, ikke at ungen skriker pga hun er for varm hele tiden? Det kan ikke være noe godt.
Så er det det med maten eg tenker på og luren (lurene) hun skal ha i løpet av dagen, og at hun er tidlig til sengs, eller er de lenger oppe når dere skal reise vekk?

Ja, dere kan høre med reisebyrå. Men de fleste stedene som Spania, Mallorca og Hellas er jo veldig varmt i juli-august. Så det kan være greit å reise litt før. Eller litt etter. Var reisebyrået som anbefalte oss å reise i mai/juni. Men spørs også på hvor dere tenker å reise til [:)]

Vi skal ha med en god trille med ryggen som kan legges helt ned. Så vi har planer om at hun skal sove i den om dagen. Jeg håper og regner med at det går greit. Har sett andre babyer sove i vogna i syden før, ser ut som det ikke er så vanskelig. De blir jo slitne og sover lett. Hååper jeg da! [:D]
Hvis hun har ingen problemer med å sove i vogna, så da tenker vi å være ute litt lenger om kvelden på restaurant og sånn mens hun sover i den. Men hvis ikke, så tenker jeg at det gjør ingenting å være oppe litt lenger. Er veldig forskjellig fra barn til barn når det gjelder soving i vogna. Så vi må nesten bare ta det der og da [:)] Blir nok veldig fleksibel ang rutiner der nede.

Håper noen andre som har vært i syden før kan svare og gi tips ang det i denne tråden... [;)][:)]

Vi skulle til Spania i begynnelsen av juni, men vi ombestemte oss.. Tar heller bare en Oslo tur i mai, også tar vi syden ferien til neste år når det er litt mer morro for småen å være med [:)] 

vi drar til Zakynthos 1 juni[:D]. Mina blir 9 mnd mens vi er der nede.
Første gang jeg reiste med Andrea var hun 15 mnd og det gikk kjempe fint.

Vi skal til Spania i mai. Da er minsten 7-8 mnd. Var i Frankrike med storesøster da hun var 17 mnd og broren min var med med sin lille på 8 mnd. Det var ikke noe stress det.

Back
Topp