Gryterett, oppskrift?

EnLitenTil

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Er det noen som har oppskrift på hjemmelaga gryterett? Har vært lat i alle år å kjøpt toro, men synes den er så smakløs:confused:

Jeg lager på slump... Så jeg bruker denne. Holder til et par middager for meg og mannen, minst. Litt avhengig av tilbehøret...
Mengdene er sånn ca:

400 g grytekjøtt (bruker alltid vilt)
500 g sopp i skiver (ulike typer helst)
3-4 sjalottløk
Bacon/sideflesk i terninger
2 pk Creme Fraiche
Tyttebærsyltetøy
Brunost
Timian
Peppermix
Portvin

Stek kjøttet i smør og portvin
Brun soppen i smør og krydre med peppermix
Finhakk sjalottløk og fres den raskt opp
Stek bacon/sideflesk

Ha alt i en egen gryte etterhvert som det er ferdig. Husk å få med væsken fra stekepanna.
Ha i Creme Fraiche, begge pakkene. Bland godt sammen og la det putre på svak varme i ca 5 minutter.
Smak til med brunost (jeg bruker 7-8 skiver), timian og tyttebærsyltetøy.

Serveres med det man liker av tilbehør, men vi velger oftest søtpotetmos og dampede grønnsaker som rosenkål, blomkål og brokkoli eller rotgrønnsaksgrateng.

Liker du Bali kyllinggryte?
Isåfall, til meg og to barn:
2 kyllingfileter kuttes i biter og stekes med karri, paprikapulver og hvitløkspulver.
I en kjele surrer du opphakket paprika og rødløk (Jeg bruker ofte brokkoli og).
Tilsett en boks kokosmelk når dette er stekt.
Så krydrer du med litt mer karri, har i en halv teskje sambal oelek og salt etter smak.
Tilsett kyllingen og kokt ris mot slutten.
Kan ha oppi en boks ananas hvis man liker det også :)
c5c426f3baf5e9213be38a1e83301b43

Liker du Bali kyllinggryte?
Isåfall, til meg og to barn:
2 kyllingfileter kuttes i biter og stekes med karri, paprikapulver og hvitløkspulver.
I en kjele surrer du opphakket paprika og rødløk (Jeg bruker ofte brokkoli og).
Tilsett en boks kokosmelk når dette er stekt.
Så krydrer du med litt mer karri, har i en halv teskje sambal oelek og salt etter smak.
Tilsett kyllingen og kokt ris mot slutten.
Kan ha oppi en boks ananas hvis man liker det også :)
c5c426f3baf5e9213be38a1e83301b43
Ja, veldig gla i bali kyllinggryte så dette var supert:)) Takk:)

Har en god en;

- smelt ca 50 g smør i en panne
- tilsett 2-3 ts karri
- tilsett så en oppkuttet purreløk ( bortsett fra de grønne greinene )
- tilsettt 2 bokser opphakket bogskinke og surr alt sammen ( kan bruke kyllingfilet også feks )
- tilsett så 2 pk matfløte
- 1/2- 1 boks tomatpure
- en gul og en rød paprika
- noen bunter brokkoli
- 2 bokser creme fresh ( her bruker eg ofte lett varianten ) og la gryter småkoke ca. kvarter.
Serveres med ris og salat feks.

Den er nesten bedre om den lages i forveien, eller spises dagen etter :)

Takk alle:)) Gleder meg til å prøve!:)

Om noen har oppskift med kjøttdeig også så kom med det:)

Takk alle:)) Gleder meg til å prøve!:)

Om noen har oppskift med kjøttdeig også så kom med det:)
Nachogryte:
Smør Philadelphia nederst i en ildfast form,stek kjøttdeig og ha oppi taco krydder,ha oppi mais,paprika,tomat,løk,evt chili (bare fantasien kan stoppe deg;)) så haes alt oppi ildfast formen,dryss ost over og stek i ovn ca 20 min på 220gr,når d er ca 2 min igjen av steketiden har du nachochips oppå osten,serveres med rømme,tacosaus,quacamole og evt salat:)

Fres løk og hvitløk på pannen, så kjøttdeig. Ha i en pose tacokrydder, 5 dl vann, mais, paprika, gulrøtter (i små biter), 1 boks hermetiske tomater og ananas. Serveres med hvitløksbaguetter ved siden av.

Nachogryte:
Smør Philadelphia nederst i en ildfast form,stek kjøttdeig og ha oppi taco krydder,ha oppi mais,paprika,tomat,løk,evt chili (bare fantasien kan stoppe deg;)) så haes alt oppi ildfast formen,dryss ost over og stek i ovn ca 20 min på 220gr,når d er ca 2 min igjen av steketiden har du nachochips oppå osten,serveres med rømme,tacosaus,quacamole og evt salat:)
Den der må jeg lage :D

Back
Topp