Vet akuratt hvordan du har det. Jeg og en venninne prøver å begge å bli gravide. Hun har også prøvd lengre enn meg. Nå når jeg ble gravid, fortalte jeg det jo til henne. Hun er jo en av mine aller beste venninner og syntes hun skulle vite det. Reaksjonen ble; "Åh. Ja. Gratulerer......", sagt i et veldig monotont stemmeleie. Jeg spurte om hun syntes det var dumt at jeg sa det. Vel, både ja og nei sa hun. Veldig kjekt for oss, veldig trist for henne.
Men som Varia sier, det er bare å si det, for man kan ikke grave seg ned hver gang andre kommer med gode nyheter. Slikt blir det bare dårlig stemning av, man går på tå hev og vennskap kan bli dårligere. Og det burde ikke skje.
Siden dere er 3 par som har prøvd lenge, så må jo et av dere til slutt være de første til å komme med en slik go'nyhet, så hvorfor ikke dere. Er veldig fint av deg å ha omsorg for de andre - vitner om stort hjerte og mye empati. Var jeg deg ville jeg uten tvil sagt det likevel. Eller tror du det blir lettere å si det når du er mye lengre på vei? De blir ikke fornærmet da over at dere ikke fortalte det før?