Grusom natt!

tyren88

Forelsket i forumet
Junilykke2018
I natt hadde jeg en grusom natt! Jeg våknet kl 2.45 av smerter i livmoren og fikk bare ikke sove igjen.. Jeg tok 1 gram paracet kl. 3.15. Smertene vedvarte og jeg klarte ikke å sove.. Alle tankene som gikk rundt i hodet mitt gjorde det ikke akkurat lettere å sove.. Jeg har ikke blødd noe i svangerskapet og jeg har heller ikke gjort det ennå. Smertene ville ikke gi seg og jeg begynte å kaste opp og skjelve.. Ca 15 min etter det ga det seg og jeg har ikke kjent noe mer i livmoren siden da.. Hva tenker dere det kan være??
Kan det være ei evt. cyste som har sprukket, eller? Og om det var svangerskap utenfor livmoren så hadde sikkert ikke smerten gitt seg og jeg hadde sikkert blødd litt, sant?
Jeg skal på første kontroll i morgen, så jeg vet ikke om det er vits i å gå til legen i dag? Hva ville dere gjort? 

ringe legen idag og fortelle hva som har hent
det hadde ivertifall jeg gjort så slipper du å vente til i morgen med å vite
håper alt går bra stor klem

nr1: hadde det vært svangerskap utenfor livmoren skal jeg LOVE deg du hadde blødd, og hatt så vondt du hadde trodd livmoren hadde spukket!
Så det er nok ikke det.

Men ring lengen og fortell hva som skjedde og spør hva h*n syns, komme i dag eller i morgen.

Tusen takk for svar:)
Jeg har snakka med venninna mi som ble operert for svangerskap utenfor livmoren og hun blødde ikke noe som helst, men hadde fult med blod i buken når hun ble operert. Så det er faktisk mulig å ikke blø. Men smertene hennes tiltok og det har jo ikke mine gjort, de har jo i grunn gitt seg nå de. Jeg kjenner absolutte ingenting nå. Tror faktisk jeg bare avventer det og ser det litt an til i morgen siden jeg ikke har noen plager nå. Men om smertene kommer tilbake blir det rett på legevakten!

Nå gikk jeg vel lenge før jeg visste jeg var gravid, og enda lenger før jeg fikk vite det var utenfor livmoren. Når jeg ble operert var det i ferd med å sprekke, noe som hadde resultert i dødsfall. grunnen til det gikk så langt var legen min som mente det var en normal SA, og ville vente en uke før eventuell utskraping. det gikk 2 dager så havna jeg på sykehuset og måtte hasteoperere.

Sikker på at magesmertene dine ikke kom av at vi ble tregere i magen når vi er gravide?
Jeg har hatt mageknip/problemer hele livet, og vet at smertene fra tarmene kan lure deg, og det kjennes ut som det ligger lenger frem i magen. Har hatt det selv noen ganger de siste mnd. Så lenge det går over føler jeg meg trygg =)

Jeg vet ikke:/ Jeg tror i grunn ikke det er tarmene jeg har kjent.. Det er rett over skambeinet.. Jeg bruker å ha sånne sterke mensensmerter slik at jeg kaster opp, og det var i grunn ganske likt.. Bare til vanlig så tar jeg diclofenackalium, men de kan jeg jo ikke ta nå når jeg er gravid.. Kanskje er det derfor jeg har hatt sånne sterke smerter i natt? Fordi jeg har vært så plaget med mensensmerter før? 

Det er jo kjempe alvorlig om det skulle være graviditet utenfor livmoren, og det er vel derfor jeg er så redd som jeg er også.. Merker jeg er redd for å fare på legevakten også.. Føler de ofte bagatelliserer sånne ting, og jeg hater å komme sånne plasser å ikke bli trodd og det siste jeg vil er at folk skal tro at jeg er hypokonder.. 

Jeg er 10 uker på vei i morgen, og da er det kanskje litt seint å tenke på at det kan være graviditet utenfor livmoren? 

Jeg har kontaktet moren til ei venninne som er jordmor for å høre med henne hva jeg skal gjøre, men ho er på jobb så må bare vente til ho svarer.. Jeg har jo legetime i morgen tidlig.. 

Uff så fælt å ha sånne smerter.

Jeg har hatt et svangerskap utenfor og da begynte smertene slik du beskriver, men det avtok aldri ble bare verre og verre. Jeg blødde lite, fordi blodet samlet seg i buken, men det endte med at egglederen sprakk og det ble temmelig dramatisk hele greia.

Om smertene var intense en liten stund for å å forsvinner er det ikke så usannsynlig at det er en cyste som har sprukket, det kan gjøre sykt vondt.

Kommer smertene igjen hadde jeg nok tatt turen på legevakta, bedre med en sjekk for lite en en for lite.

tyren88 skrev:
Jeg vet ikke:/ Jeg tror i grunn ikke det er tarmene jeg har kjent.. Det er rett over skambeinet.. Jeg bruker å ha sånne sterke mensensmerter slik at jeg kaster opp, og det var i grunn ganske likt.. Bare til vanlig så tar jeg diclofenackalium, men de kan jeg jo ikke ta nå når jeg er gravid.. Kanskje er det derfor jeg har hatt sånne sterke smerter i natt? Fordi jeg har vært så plaget med mensensmerter før? 

Det er jo kjempe alvorlig om det skulle være graviditet utenfor livmoren, og det er vel derfor jeg er så redd som jeg er også.. Merker jeg er redd for å fare på legevakten også.. Føler de ofte bagatelliserer sånne ting, og jeg hater å komme sånne plasser å ikke bli trodd og det siste jeg vil er at folk skal tro at jeg er hypokonder.. 

Jeg er 10 uker på vei i morgen, og da er det kanskje litt seint å tenke på at det kan være graviditet utenfor livmoren? 

Jeg har kontaktet moren til ei venninne som er jordmor for å høre med henne hva jeg skal gjøre, men ho er på jobb så må bare vente til ho svarer.. Jeg har jo legetime i morgen tidlig.. 

Et svangerskap utenfor livmor begynner stort sett å gi komplikasjoner i uke 6-8, da begynner embryoet å bli for stort for egglederen.

Back
Topp