gruppeintervju...

mamma10&13

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Er det noen her som har vært på eller har holdt gruppeintervju på butikk/salgsjobber? hvordan foregår dette egentlig? jeg er innkalt til et slikt hos lefdal, kjenner jeg er litt skeptisk til gruppeintervju.

aldri hørt om en gang!men det hørtes ikke akuratt kjekt ut da:(  synst liksom det er gale nok å gå på vanlig intrvju om det ikke skal være en hel gruppe også liksom....

opp

ingen som har vært borti dette?

Jeg har vært på det. Men for barnehage da.. Fikk først litt info i plenum, så ble vi delt i grupper på ca 6-8 sammen med noen fra bedriften...
Der stilles det spr og snakkes... Tror man kommer godt ut av det om man har lest litt på forhånd.. =)

Jeg syns det var helt griet... høres verre ut enn det er =)

Jeg var på noe ala det en gang. Dvs først så var det et felles "informasjonsmøte" hvor alle deltok. Her ble det gitt en del info om stillingen. De som følte at stillingen ikke var noe for seg valgte å gå etter dette. Var en del "diskusjoner" i løpet av møtet, og de som hadde utmerket seg i samtalene, og stilt (relevante) spørsmål underveis osv ble kalt inn til samtale en og en. Dette var mer som et intervju. De som bare hadde sittet helt stille, ikke engasjert seg og bare stilt dumme spørsmål (av typen som kun omhandlet fri, lønn, ting som nettopp var blitt svart på osv) ble ikke kalt inn videre i det hele tatt. Etter denne samtalen ble 3 aktuelle kandidater kalt inn til videre samtale. Det skal sies at dette var en stilling som gikk på oppsøkende salg, så var viktig å være utadvendt, tørre å være frempå og selge seg selv!

Jeg har vært på det, for en butikkjobb.
Vi var 4 stk på intervjuet, og vi ble stilt spørsmål for tur, blant annet hvorfor jeg skulle bli ansatt istede for den ved siden av, mine gode/dårlige egenskaper osv... Likte det absolutt ikke. Utrolig guffent å sitte der å fremheve seg selv foran totalt fremmede personer.
Dette var første intervju, og andre intervju var det bare meg og to sjefer.

Jeg har vært på gruppeintervju hos Nav.
Vi var 10 stk.
Først fikk vi informasjonSå måtte hver og en presentere seg og si noe om hvorfor man hadde søkt jobben.
Så skulle vi diskutere i gruppen noen oppgaver.
Så fikk vi tilslutt en skriftlig oppgave.

Jeg likte ikke denne formen for intervju...

Takk for svar:)
kjenner jeg gruer meg noe fryktelig, men overlever vel hehe

Back
Topp