Gruppeintervju - hjelp!

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg skal på gruppeintervju om en uke og har aldri vært på dette før. Har god kontroll på tradisjonelle intervjuer, men her trenger jeg tips.

Vi er bedt om å presentere oss selv (har fått fire spørsmål) på 10 minutter. Hvordan skal jeg skille meg ut her? Kanskje litt drøyt med powerpoint på så kort tid?

Noen med erfaring?

Jeg har vært på gruppeintervju før. Det var i barnehage. Der fikk vi noen tekster som alle skulle si noe om. Selvfølgelig ble det litt tilfeldig hvem som fikk sagt mest. Men det er litt interessant å delta på :) men du må bare prøve å vise hvem du er, skille deg ut. Vanskelig å gjerne få vist seg skikkelig med alle rundt seg, så lurt å tenke på. :)

Jeg har vært på gruppeintervju før. Det var i barnehage. Der fikk vi noen tekster som alle skulle si noe om. Selvfølgelig ble det litt tilfeldig hvem som fikk sagt mest. Men det er litt interessant å delta på :) men du må bare prøve å vise hvem du er, skille deg ut. Vanskelig å gjerne få vist seg skikkelig med alle rundt seg, så lurt å tenke på. :)
Men her skal vi stå foran alle og presentere oss selv og svare på spørsmålene vi allerede har fått. Hm.. håper det er greit å stå med notater assa.

Men her skal vi stå foran alle og presentere oss selv og svare på spørsmålene vi allerede har fått. Hm.. håper det er greit å stå med notater assa.
Tror du får vist deg bedre frem om du øver å ikkr har notater. presentere deg slik du ville gjort på et vanlig intervju. ønsker deg masse lykke til :)

Jeg hadde laget en pp-presentasjon! Har sceneskrekk, men å presentere meg selv er ikke noe problem:p
Hvordan spørsmål har dere fått?

Har vært på gruppeintervju en gang og det var bare latterlig.
Det her var absolutt ikke latterlig. Veldig fin setting hvis vi var 8 stk som satt og snakket rundt et bord. Alle fortalte om seg selv og iht spørsmålene vi fikk. Her fungerte det i hvert fall veldig bra!

Jeg hadde laget en pp-presentasjon! Har sceneskrekk, men å presentere meg selv er ikke noe problem:p
Hvordan spørsmål har dere fått?
Jeg droppet PP. Det hadde heller ikke vært naturlig i denne settingen ettersom vi satt rundt et bord alle sammen. Fikk spørsmål som var relatert til jobben.. litt sånn; "hva tenker du om det", "hva har vært din beste jobb hittil og hvorfor" og " hvordan kan du bidra".
Jeg likte måten det ble gjort på. Dessuten var mange mye mer nervøse enn meg... og det var litt "godt å se"... uten at jeg mener det slemt.

Samme her. Ingen fikk beskjed om at det var gruppeintervju før alle satt i rommet, også skulle vi bare svare på 5 spørsmål.
Vi måtte gå sammen to og to og ha "skuespill". Var sykt kleint og noe jeg ikke takla i hele tatt. Det var bare en butikkjobb liksom. Mange år siden nå.

Back
Topp