Grunn til bekymring?

madison25

Glad i forumet
Ja nå er jeg jo bikket 16 uker og leser om mange av dere her som har fått skikkelig babymage og kjenner masse spark og liv fra den lille huleboeren. Jeg kan ikke si med sikkerhet at jeg har kjent spark enda selv om jeg er andregangs... magen lar også vente på seg gitt.. Er jo mye "som skjer" til tider der nede i magen men om det er babyen, luft eller tarmbevegelser kan jeg ikke si... Har hørt fra mange at man får mage såååå tidlig når man er flergangs gravid og osv. Jordmor mente også jeg helt sikkert ville kjenne liv om ca 2 uker når jeg var der sist, da var jeg 14 uker... så det vil jo si... nå??! Kjenner jeg blir stressa.. Er dette vanlig? Er det flere av dere som er ca like langt som har det sånn?? Burde jeg være bekymret? Er jo nesten sånn at jeg vil bestille privat time til ul bare for å se at det ER liv fortsatt, men så tenker jeg det er tåpelig når det kun er 2 uker til OUL.. Min STØRSTE skrekk (er vel alles mareritt) er å komme på oul for så å oppdage en MA... Uff, tankene flyr av og til og jeg prøver å si til meg selv at "Nå er du hysterisk, skjerp deg!" ...

Måtte bare få luftet tankene litt, kanskje det hjelper litt :)

Nei ingen grunn til bekymring, jeg fikk beskjed om at jeg nokk enda må vente en god stund på spark da jeg har morkaken på hele fremre vegg.. Sist kjente jeg liv i uke 17 eller 18 tror jeg.. Men det er ikke før i uke 21 det sies at man skal kjenne daglige spark tror jeg ? Er tidlig enda så ikke bekymre deg du :)

Er så glad det er andre som tenker i de banene. Selv er jeg bare 14 uker da, men her er det heller ikke stort til mage. Så da jeg møtte ei i dag i uke 12 med fin kul så kan man jo bli litt betenkt. Så for meg er det iallefall bra å høre at det ikke er unormalt at en som er lengre på vei har de samme tankene. :) Alt er sikkert helt fint. Jeg skylder iallefall på at dette er min første og at jeg er rimelig lang i ryggen. ;)

Jeg har også lenge vært usikker på om jeg har kjent liv, selv om jeg er andregangs. Først siste 1-2 uker jeg har vært sikker på at det er noen små spark, men ikke daglig (er 18 uker). Og de dagene jeg ikke kjenner noe, så tenker jeg de samme tankene som deg.......

PS! Det er faktisk ikke før uke 28 man skal kjenne daglige spark, så det er nå lenge til.

Tredjegangs og 18uker, kjenner ikke liv og har ikke mye mage. Kom litt veldig tidlig (uke 10) og har stått stedet hvil siden det...

Tror det går i "vi er alle forskjellige" kategorien, mer enn "bekymringsverdig":-D

Kjenner til bekymringene.. Skal ikke på ul før om 3uker.. :p
Følte magen kom tidlig, men nå virker det som det har stoppet opp,nesten som den har krympa litt :p
Trooor jeg har kjent noen små spark.. Men fremdeles usikker på om det er det ;)
(Er 16 uker (i dag;)) på vei med barn nr 4)

Jeg er 15-16 uker,magen har kommet men jeg kjenner ikke noe liv. Er andregangs. Var hos jm i går å hun sa at sparkene kommer når de kommer. Hørte hj.lyden med dopler da;)
Personlig synes jeg det er dumt av jordmødre å si at det skjer om så å så lang tid. Alle svangerskap er forskjellig.
Pust godt å la tiden gå fram til oul å ha gode å positive tanker:)) alt står nok bare bra til skal du se:)

Jeg er andregangs og magen min sa litt poff rundt uke 8, men synes ikke den er noe større etter det. Jeg hadde jo litt mage etter forrige svangerskap, så ser forandringen best uten klær egentlig.. Og det er det ikke mange som har mulighet til :-p jeg blir så innmari diger, så nyter liten mage så lenge som mulig, kan fortsatt sove på magen:-)

Når det gjelder liv: kjenner ikke noe jeg heller. Kjente ikke før uke 25 sist, og kjente bare liv i 2 uker hele svangerskapet, så aner ikke hva jeg skal kjenne etter:-)

Jeg er 15 +4 og tredjegangs, kjenner ikke noe liv enda, var ikke sikker på at det var spark jeg kjente før uke 18 med andremann, viste seg at jeg hadde morkaka på framveggen, (selv om jeg på tidlig ul fikk beskjed om at den lå bak). Jeg har fått en kul, men den ser ut til å ha stoppet litt opp igjen, men man vokser jo gjerne i litt rykk og napp, søsteren min fikk ikke mage før godt ute i svangerskapet med noen av sine, så behøver ikke å komme tidlig fordi om man er flergangsfødende. Det er vanskelig å ikke bekymre seg, nesten samme hva som skjer kan man jo tolke det i negativ retning, men selv prøver jeg å tenke positivt når de negative tankene kommer, så jeg ikke blir for bekymret.

Som de sier over her så kommer det når det kommer. Ikke vær beskymret. Er tredjegangs, liten mage og usikker på om jeg har kjent liv. Er i uke 17.

Jeg er andregangs og har ikke kjent noe som jeg med sikkerhet kan si er babyen som beveger seg. Er 17+2 i dag.
Skal på oul i morgen og er veldig spent på om alt er ok der inne...

using BV Forum mobile app

Ikke bekymre deg! Ved de to andre svangerskapene kom ikke magen før jeg var halvveis - 20 uker++, så det er veldig individuelt. Hvis du er godt trent feks, så tar det ofte lengre tid før magen synes pga magemusklene :)

Takk alle sammen :) Godt å vite at det ikke bare er meg som ikke har noe særlig mage eller kjenner spark enda. Det skal bli godt å komme på oul, og jeg er jo såååå spent på kjønnet! :D

Back
Topp